L'exèrcit israelià justifica la massacre de l'hospital perquè Hamàs hi havia instal·lat una càmera

Mig miler de persones participant a la concentració a Brussel·les pels periodistes assassinats a Gaza.
1 min

L'exèrcit israelià al·lega que les tropes que van matar ahir 20 persones en el doble atac contra l'Hospital Nasser de Gaza havien identificat una "càmera col·locada per Hamàs", sense que hagi aclarit si els periodistes assassinats eren terroristes o si un milicià va deixar la càmera i en va fugir.

A més, en aquesta "investigació inicial" afirma sense donar proves que sis de les víctimes mortals eren terroristes. En un comunicat, l'exèrcit tampoc ofereix evidències de la suposada càmera instal·lada per Hamàs al punt atacat, suposadament per "observar l'activitat de les tropes i dirigir activitats terroristes contra elles". En canvi, el primer ministre, Benjamin Netanyahu, va dir que l'atac havia estat un "lamentable accident".

Protesta a Tel-Aviv.
Jornada de protestes a Israel pels ostatges

Desenes de milers de persones s'han concentrat aquest dilluns a la plaça dels Ostatges de Tel-Aviv i als carrers limítrofs, desbordats per la multitud, en una manifestació massiva contra la guerra que va posar fi a una jornada nacional de protestes. Imatges difoses en xarxes socials i una retransmissió en directe del Fòrum de Famílies d'Ohens i Desapareguts -que representa la majoria dels familiars dels segrestats- mostren els manifestants portant cartells amb les fotos dels segrestats, a més de banderes israelianes i grogues, en senyal de suport als captius.

A l'escenari han intervingut diversos familiars dels segrestats, entre els quals hi ha Noam Perry, el pare del qual, Haim Perry, segrestat per Hamàs el 7 d'octubre del 2023 i que va morir en captivitat als 79 anys.

La protesta culmina una jornada de manifestacions contra la decisió del govern israelià d'expandir l'ofensiva militar a la Franja de Gaza, en lloc de negociar un acord per alliberar els segrestats.

stats