Erupció volcànica

Es desperta un volcà que estava inactiu des de feia 600 anys a la regió russa que va patir el terratrèmol de 8,8 dimecres passat

El volcà Krasheninnikov a la península russa de Kamxatka, que estava inactiu des del 1463, ha entrat en erupció aquest diumenge, cinc dies després del terratrèmol de 8,8 a la regió.
1 min

El volcà Krasheninnikov, a la regió de Kamtxatka, s'ha activat per primer cop des de l'any 1493, i els científics creuen que està relacionat amb el terratrèmol de 8,8 que va sacsejar aquesta península de Rússia dimecres passat. L'erupció ha generat una columna de cendra que s'ha elevat 6.000 metres.

"És la primera erupció històricament confirmada del Krasheninnikov en 600 anys", ha dit a RIA Olga Girina, cap de l'Equip de Resposta a Erupcions Volcàniques de Kamtxatka. I ha afegit que pot ser conseqüència del terratrèmol de dimecres. El volcà és a 1.856 metres d'altitud. "El núvol de cendra s'ha desplaçat cap a l'est, cap a l'oceà Pacífic. No hi ha zones poblades al llarg del seu camí", ha dit el govern rus.

stats