Antonio Díaz porta la seva màgia al ‘prime time’ de TV3

La cadena estrena ‘Res és impossible’, en què l’il·lusionista exhibeix els seus trucs en diverses ciutats

Antonio Díaz s’ha proposat demostrar als espectadors de TV3 que res és impossible i per això durant tot l’agost presentarà, cada dijous a les 21.55, un programa de màgia que es titula precisament així, Res és impossible. L’il·lusionista, conegut popularment com El Mago Pop, posarà a prova les lleis de la física i les conviccions dels espectadors més incrèduls i escèptics en aquest format en què presentarà els seus trucs de màgia més sorprenents.

El programa, dirigit pel mateix Díaz i produït per la seva productora, Indiemagic, constarà de cinc entregues, cadascuna de les quals s’ha rodat en una ciutat: Berlín, Londres, Marràqueix, Madrid i Barcelona. A cada lloc, l’il·lusionista es trobarà amb personatges famosos que es convertiran en testimonis d’excepció dels seus números, però també farà alguns trucs davant de persones desconegudes amb les quals coincideixi casualment pel carrer. A més, cada capítol tindrà un fil conductor vinculat a una “història extraordinària” que hagi tingut lloc en aquella mateixa ciutat i que inspirarà el truc final i més espectacular del programa, que es desenvoluparà en un escenari emblemàtic de l’indret. Res és impossible, doncs, combinarà elements de màgia de proximitat -com ara jocs de cartes- amb trucs de gran format, tal com és habitual en els espectacles de Díaz.

Per al programa d’aquesta nit -que precedirà l’arrencada de la versió estiuenca de Joc de cartes-, el mag viatjarà a Berlín, on tindrà ocasió de demostrar les seves habilitats als Beach Boys. A la capital alemanya, Díaz descobrirà la història de Horst Klein, un funambulista que l’any 1962 va aconseguir creuar el mur que dividia la ciutat fent equilibris sobre un cable elèctric, sense que els guardes se n’adonessin. Dijous que ve el programa es traslladarà a Londres, on l’il·lusionista actuarà davant de Marc Gasol i Alexis Sánchez, i on oferirà un truc que “trencarà totes les lleis de la probabilitat”, segons avança TV3.

Èxits a la televisió i al teatre

No serà la primera vegada que Antonio Díaz es posi davant les càmeres de televisió. El seu debut a la petita pantalla va ser l’any 2013, quan DMax va emetre el programa El Mago Pop, un especial que va superar els 800.000 espectadors i va arribar al 4,8% de quota de pantalla en una cadena que se situa habitualment al voltant del 2%. L’èxit de l’emissió va fer que DMax volgués repetir i uns quants mesos després estrenava una temporada completa del format, que des de llavors s’ha emès en prop de 150 països d’arreu del món. En aquest espai, Díaz va mostrar la seva màgia a personalitats com Stephen Hawking, Ferran Adrià i Nick Mason, bateria de Pink Floyd. Fa dos anys, la cadena va estrenar una nova versió del programa, titulada El Mago Pop: 48 horas con, en què Díaz passava dos dies a casa d’un personatge famós mentre li feia trucs de màgia. Actualment se n’està preparant la segona temporada.

Més enllà de la televisió, l’il·lusionista també s’ha guanyat la fama dalt dels escenaris. Nascut a Badia del Vallès el 1986, va descobrir la passió per la màgia de ben petit -segons explica, quan tenia quatre anys un amic del seu pare li va fer aparèixer una moneda de darrere l’orella i a partir d’aleshores s’hi va anar aficionant- i amb només 17 anys ja va portar al teatre els seus primers espectacles. El 2008, quan en tenia 22, se li va concedir el Premio Nacional de màgia, i cinc anys més tard, pocs dies després d’haver debutat a la televisió, va estrenar al Teatre Coliseum de Barcelona La gran ilusión, un xou que s’ha convertit en el més taquiller de la història a Europa en l’àmbit de l’il·lusionisme.

Després de gairebé quatre anys, aquest estiu Antonio Díaz donarà per tancada l’etapa de La gran ilusión i el 29 de setembre estrenarà, a Madrid, el seu nou espectacle, que es titularà Nada es imposible, igual que el programa que avui estrena a TV3.

El concurs del Mag Lari a TVE no convenç

Antonio Díaz no és l’únic mag català que tindrà un programa en antena aquest estiu. La 1 va estrenar l’11 de juliol Pura magia, un concurs de talents per a il·lusionistes que presenta el Mag Lari i en què els concursants reben formació d’altres professionals del gènere com Luis Pardo i Inés la Maga. Després de quatre edicions, però, l’audiència del programa és discreta i se situa lleugerament per sota de la mitjana del canal: al conjunt d’Espanya ha tingut fins ara 1.213.000 espectadors i un 9,3% de quota de pantalla, i a Catalunya s’ha quedat amb un 7,1% i 143.000 seguidors.

Més continguts de