PUBLICITAT
Mèdia 03/05/2012

Damm manté el secretisme de l'anunci de l'estiu

L'anunci d'estiu d'Estrella Damm trasllada enguany l'acció a Mallorca: el seu rodatge ha trastocat el poble de Banyalbufar. L'espot, que manté el secretisme, recrearà la vida a la serra de Tramuntana.

M. Llull / E.b. Abelló
3 min
Damm manté el secretisme de l'anunci de l'estiu

PALMA.Malgrat que la vida al poble mallorquí de Banyalbufar s'ha capgirat amb el rodatge de vuit dies per a l'espot de la cervesa Estrella Damm, que té 120 extres locals i un equip de mig centenar de persones, el contingut de l'anunci es manté en el secret més absolut. Gairebé no es coneix cap detall del que segurament es convertirà, altra vegada, en l'espot de l'estiu. I el secret que es guarda més bé és la cançó que acompanyarà les imatges evocadores de l'estil de vida mediterrani, que és el que Damm vol ensenyar estiu rere estiu.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La jornada d'ahir començava a sa Porxera, una casa que fa cinquanta anys era un punt de trobada de pescadors i que avui en dia continua habitada. La plaça de Banyalbufar també era una altra de les localitzacions del dia. Però no tot se centrarà en aquest municipi, també hi haurà escenes d'altres indrets de la zona, com la cala Deià. "La idea és mostrar un poble qualsevol de la serra de Tramuntana", assenyalen des de la productora Indio Films, que ha contractat 120 extres locals per a la gravació. Ni tan sols no s'ha volgut dir quin és el nom dels protagonistes. Si tot va bé, la filmació no durarà més de vuit dies.

"Després d'un parèntesi amb El Bulli i l'hostaleria com a protagonistes hem volgut tornar als orígens", explicava ahir un representant de Damm, que va reconèixer també que són moltes les poblacions interessades a mostrar les seves meravelles mediterrànies. "Enguany no podíem faltar a les Illes". L'equip tècnic de l'anunci està format per una cinquantena de persones, que durant setmanes han estat decidint les localitzacions i han fet que els restaurants de Banyalbufar estiguin cada dia plens. Tots els rodatges s'han coordinat amb la policia local per no destorbar gaire el dia a dia dels encara no sis-cents habitants de Banyalbufar, tot i que no s'han hagut de fer gaires esforços, perquè els carrers que s'han triat tenen poc trànsit.

L'alcalde del poble, Mateu Ferrà, va ser un dels visitants del rodatge i va confirmar que gairebé "s'han suprimit les taxes" municipals per facilitar que l'anunci es pogués rodar a la vila. Ferrà espera que la repercussió mediàtica de l'espot ajudi a donar a conèixer el seu municipi.

El mutisme per part dels encarregats de la filmació contrasta amb les ganes d'explicar coses d'uns extres que afronten jornades maratonianes de 12 i 13 hores de feina. "Molts de nosaltres ho aguantem perquè estem a l'atur i no tenim res més a fer", comentava Carles Sastre, que va a Banyalbufar cada dia des d'Estellencs. Els figurants tampoc no saben gaire cosa de l'argument, i només se'ls explica què han de fer abans de cada escena. De fet, els habitants del poble van saber que es faria una selecció d'extres per a l'anunci per un cartell d'allò més normal penjat a la plaça, on ni tan sols hi havia la marca del producte. Això sí, hi deia que era una cervesa "molt coneguda".

Els responsables d'Indio Films es van mostrar contents per la feina dels improvisats actors locals, que ahir van aguantar, amb roba d'estiu, unes temperatures més baixes de l'habitual amb estoïcisme. Bermudes, sandàlies, bicicletes, algun altre vestit de pagès i molta cervesa dibuixaven la improvisada revetlla, en què tampoc no va faltar una bona dosi de ball de bot, amb la roba tradicional. "Ningú no sap com s'acabarà la història, ni si hi sortiran tots els llocs en què hem filmat", deien fonts de la productora, molt satisfetes per "la gran il·lusió que l'espot ha generat a l'illa".

stats