AUDIÈNCIES

I Guillem Agulló va regnar als audímetres dels Països Catalans

La primera emissió conjunta a Catalunya, el País Valencià i les illes Balears obté unes xifres excel·lents

L'estrena televisiva de la pel·lícula La mort de Guillem arribava carregada de significació. Primer, perquè suposava poder retre justícia –ni que fos audiovisual– a la figura d'aquest jove independentista antifeixista, assassinat l'any 1993. I, segon, per les circumstàncies de l'emissió: es tractava d'una estrena simultània a TV3, IB3 i À Punt. No és la reciprocitat, però s'hi comença a assemblar. I els resultats d'audiència, ni que fos pel tema de l'obra, van acompanyar: 646.000 espectadors van veure el film. 

En el cas de TV3, La mort de Guillem va aconseguir congregar 430.000 espectadors de mitjana i un 17,6% de quota de pantalla. L'interès per la matèria es va fer evident també amb els 221.000 espectadors (i un 17,0%) que es van quedar, passada la mitjanit, per veure el Sense Ficció dedicat també a Agulló. I també és inèdit, a quarts de dues de la matinada, aconseguir retenir encara 90.000 catalans (un 12,5% dels que a aquella hora miraven la televisió) que van voler veure el curtmetratge de l'Escac sobre el jove antifeixista. 

En el cas d'À Punt, la pel·lícula va aconseguir 201.000 espectadors i un 10,9% de share que quasi quadruplica la mitjana del canal. I, a les Balears, IB3 va aconseguir 15.000 espectadors i un 4,4% de seguiment, en línia amb la seva mitjana.

L'impuls del film va ser decisiu per fer enfilar la quota global del dia de TV3 fins al 17,3%, cinc punts per sobre de la segona classificada a Catalunya, Telecinco.