La HBO desembarcarà a Espanya

Movistar+ ja no estrenarà les seves noves sèries, però reté els títols que ha començat a emetre

Un dilema es perfila en l’horitzó dels serièfils. La companyia HBO explicava ahir que portarà a Espanya el seu servei de vídeo online a partir de finals d’any. I que això comporta deixar de vendre els drets de les sèries que produeix a Movistar+. Per tant, els que vulguin seguir-les legalment ho podran fer només a través de la seva plataforma, que en tindrà l’exclusiva. Ho explicava Richard Pepler, director oficial de la HBO, a l’agència Bloomberg. “Senzillament seguim allà on veiem el diner. I hem pres una decisió sobre on creiem que hi ha les bosses més grans de beneficis”, declarava.

L’executiu es referia a la pobra penetració de la televisió de pagament a Espanya, comparada amb la de països similars europeus. L’arribada de Netflix l’octubre passat i l’esforç inversor de Telefónica per comprar Canal+, fusionar-la amb Movistar en la nova Movistar+ i impulsar-la amb l’adquisició de drets esportius han sigut dos revulsius per al sector. La HBO vol formar part de la festa, així que el serièfil haurà de decidir si suma una nova subscripció o es dóna de baixa del paquet de sèries de Movistar+. Això sí: aquells títols que Telefónica ja ha començat a emetre - Joc de trons, True detective, Girls o The leftovers, entre molts altres- els podrà retenir totes les temporades que faltin fins al final. En canvi, Movistar+ ja no estrenarà cap nova sèrie pròpia de la HBO. Això inclou les que debutin abans de la seva arribada a Espanya, que quedaran als llimbs fins que la companyia completi el desembarcament.

De moment, la cadena no ha donat cap indicació dels preus que podria demanar per la subscripció al seu canal, però els analistes consideren que estarà pels volts dels deu euros mensuals, per convertir-se en una competència directa de Netflix. Telefónica, mentrestant, manté també un sistema de televisió online a preus reduïts, que opera sota la marca Yomvi.

Un altre factor que ha pesat en la decisió de desembarcar a Espanya ha sigut la recent expansió de la xarxa de fibra òptica, que assegura una ràpida i correcta recepció del vídeo en alta definició.

Present en 65 països, la HBO va intensificar la seva expansió internacional a Europa el 2012 amb la creació de la HBO Nordic, que s’ofereix a Suècia, Noruega, Finlàndia i Dinamarca només a través d’internet. El 2015 ha implementat el mateix model a Colòmbia i pretén que el país sigui la base des de la qual expandir-se per la resta de Llatinoamèrica. Aquesta expansió geogràfica ha fet que la companyia creixi ja més fora dels Estats Units que al seu país d’origen. En total, té més de 140 milions de subscriptors, cosa que representa una cinquena part de la facturació de la seva companyia mare, Time Warner.

Més sèries espanyoles

Amb aquest escenari de creixent competència, ¿quina serà la reacció de Movistar+? Fonts de Telefónica admetien a l’ARA que encara és d’hora per saber com els afectarà aquest moviment. “En tot cas, hi ha vida més enllà de la HBO. Nosaltres tenim sèries de la BBC, de Showtime, d’AMC... Les sèries no són un monopoli, cadascú té els seus títols”. Una de les conseqüències immediates, però, serà l’acceleració i potenciació de les sèries pròpies de Telefónica. De moment, n’hi ha dues al tinter, dirigides per David Trueba ( Vivir es fácil con los ojos cerrados ) i Alberto Rodríguez (La isla mínima ). Aquest divendres s’anunciarà que la sèrie de Rodríguez entra en fase de producció, tot i que no s’estrenarà fins al 2017, ja que “es vol fer un rodatge generós de pressupost i que permeti llibertat per a les històries”.

Movistar+ creu que és difícil que hi hagi un transvasament gran de clients, ja que ells ofereixen una oferta global. “En tot cas, la seva arribada pot ser un bon dinamitzador del sector del pagament”.

Més continguts de