La revista 'Newsweek' diu adéu a la seva edició en paper

Coincidint amb el seu 80è aniversari, la influent revista passarà a ser exclusivament digital a partir del 2013

La revista nord-americana 'Newsweek' ha publicat aquest dilluns la seva última edició impresa. La setmana que ve, ja al 2013 i coincidint amb el seu 80è aniversari, la coneguda publicació passarà a ser només digital. El nou portal, que s'anomenarà 'Newsweek Global', es podrà consultar a través de la web i de les tauletes i consistirà en "una única edició mundial orientada a una audiència mòbil i líder d'opinió que vulgui saber què passa al món en un context sofisticat", segons va anunciar a l'octubre 'The Daily Beast', que des de fa dos anys forma part del mateix grup editorial.

En aquella ocasió, la directora del grup Newsweek The Daily Beast, Tina Brown, va assegurar en un article que l'abandonament de l'edició impresa representava una decisió"molt difícil", però afegia: "A mesura que ens acostem al 80è aniversari de 'Newsweek', l'any que ve, hem de fer sostenible el periodisme, que és la raó de ser de la revista, i abraçar el futur digital". Segons ella, aquesta decisió no té res a veure amb "la qualitat de la marca o del periodisme, que és tan poderós com sempre", sinó que és resultat de les dificultats econòmiques de la impressió i la distribució de premsa.

Apareguda per primer cop el 17 de febrer del 1933, 'Newsweek' s'ha convertit en la segona revista setmanal més llegida als Estats Units, per darrere de 'Time', però la caiguda de vendes i de publicitat n'han complicat la situació econòmica. Per això, el 2010 'The Washington Post' se la va vendre, i va ser quan la va adquirir pel preu simbòlic d'un dòlar 'The Daily Beast', fundat dos anys abans.