Mèdia 13/03/2015

Pedro J. Ramírez diu que els grans diaris espanyols fan un "boicot absolut" al seu digital

El fundador d''El Español' ha participat en un cara a cara amb Ignacio Escolar, d''eldiario.es' al Congrés de Periodisme Digital d'Osca

Ara
2 min
Ignacio Escolar i Pedro J. Ramírez

Barcelona"Des que es va anunciar el nostre projecte el boicot a 'El Español' per part dels 'legacy media' és absolut", ha declarat el periodista Pedro J. Ramírez, que impulsa un nou diari digital, al XVI Congrés de Periodisme Digital que es fa aquests dies a Osca. Ramírez, que participava en un cara a cara amb el fundador d''eldiario.es', Ignacio Escolar, es referia als grans diaris de paper espanyols.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"A 'El Mundo' no s'hi ha publicat ni una línia [sobre 'El Español'], però tampoc a 'El País, l''Abc' o 'La Razón'", ha dit Ramírez, que en canvi ha afegit que els diaris digitals sí que n'han parlat i que els reben amb els braços oberts. Considera que el seu projecte de diari digital, que ja compta amb 11 milions d'euros, no serà un problema per als altres digitals, en tot cas els pot reforçar, i que només ho pot ser per a la premsa de paper convencional. Ramírez ha dit que a la premsa convencional, directius que ocupaven llocs de responsabilitat "han acabat metamorfosant-se en una espècie de comissaris polítics dels poders polítics i econòmics".

Per la seva banda Escolar ha explicat que la tecnologia ha fet baixar tant els preus a l'hora de fer periodisme que "el que abans costava la festa de presentació d'un diari ara és el que val fer el diari". A més, ha afegit, la tecnologia actual "permet que la redacció s'apropiï del diari" -a causa del baix cost de publicar- i això garanteix "absoluta independència" de poders econòmics. Ha avançat que aquest any hauran aconseguit 1,8 milions d'ingressos a 'eldiario.es', 1,2 milions dels quals són de publicitat i la resta de les aportacions dels socis.

Tots dos periodistes han explicat la situació dels seus models de diari digital, que tenen bases diferents. Escolar, per exemple, ha parlat de la poca diferència salarial que hi ha entre els seus periodistes, com un punt a favor, i de transparència econòmica, mentre que Ramírez ha destacat que, a més d'agafar joves amb poca o gens d'experiència, intentarien "captar talent de primera divisió entre els periodistes més reputats" i per atreure'ls ho hauria de fer amb el sou.

'El Español' preveu posar-se en marxa amb gairebé 10.000 subscriptors digitals, duplicar la xifra el primer any i aconseguir beneficis en tres anys.

stats