Mèdia 21/12/2015

L'especial electoral de TV3 va superar els 900.000 espectadors

La Sexta domina clarament la nit electoral a Espanya, amb 2,7 milions de seguidors

Albert Castellví
3 min
L'especial electoral de TV3 va ser el més vist del 20-D / CCMA

BarcelonaTV3 va ser el referent informatiu dels catalans durant la nit electoral d'aquest diumenge. La pública catalana va liderar des de les 19.30 fins a la 01.30, quan va posar punt final a la cobertura electoral i va situar als tres primers llocs del rànquing diari tres dels trams en què va dividir la seva programació especial. Les xifres obtingudes són molt similars a les que va aconseguir la mateixa cadena amb les eleccions municipals del maig, però inferiors a les del 27-S.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Així, l'espai dedicat a seguir l'evolució de l'escrutini, titulat 'E15: Els resultats' –que va arrencar just abans de les 21.00 i es va acabar a les 22.45– va liderar el dia amb 936.000 espectadors i un 27,3% de quota de pantalla –sumant les dades de TV3 i el 3/24–, mentre que 'E15: Les reaccions' –que va anar de les 22.45 fins a la mitjanit i va recollir les valoracions dels representants dels partits– va ocupar la segona plaça, amb 745.000 seguidors i un 25% entre els dos canals. El podi el completa 'E15: El sondeig de TV3' –de 19.30 a 21.00–, centrat en l'anàlisi dels resultats de les enquestes a peu d'urna, que va reunir 636.000 persones i va fer un 23,6% de 'share'.

A partir de la mitjanit, TV3 va seguir al capdavant amb 'E15: L'anàlisi', que va conservar 348.000 espectadors i un 21,1% de quota. Per la seva banda, 'E15: El compte enrere', que havia inaugurat la programació especial a les 19.00, va aconseguir 334.000 seguidors i un 15,6%, i va quedar per darrere del cinema d'Antena 3.

Durant tot el vespre i la nit, el principal rival de TV3 va ser La Sexta, confirmada un cop més com el canal espanyol de referència per a l'actualitat política. El primer tram de l'especial d''Al rojo vivo', de 19.15 a 21.30, va tenir 300.000 seguidors i un 10,6% de quota de pantalla, i la segona part del programa, que es va acabar gairebé a les 02.00, va créixer fins als 347.000 i el 14,4%.

La resta de cadenes van quedar molt lluny: el millor resultat el va fer TVE, que entre La 1 i el canal 24 Horas va reunir 175.000 seguidors i va fer un 6% de quota amb un especial de tres hores. 8TV va aconseguir 164.000 espectadors i un 5,8% de 'share' entre les 19.30 i la 01.00; Telecinco, amb un especial de quatre hores i mitja, va tenir 168.000 seguidors i un 5,4%; a Antena 3, el tram principal de la nit electoral, de 22.00 a 02.00, es va quedar amb 138.000 persones i un 6%, i Cuatro, que va dedicar cinc hores als comicis, de 20.00 a 01.00, es va quedar amb 111.000 espectadors i un 3,8%. Pel que fa a 13TV, només va aconseguir 55.000 espectadors, amb un 2,3% de quota.

L'especial de La Sexta, líder a Espanya i segon a Catalunya / ATRESMEDIA

La Sexta, sense rival a Espanya

Pel que fa al conjunt de l'Estat, La Sexta va liderar la nit amb molta claredat, seguint la línia que ja havia mantingut durant la campanya i que ja havia imposat en comicis anteriors. El seu especial 'Al rojo vivo' va liderar la jornada amb 2.758.000 espectadors i un 17,8% de quota, i la prèvia va ocupar el segon lloc del dia, amb 2.526.000 persones i un 14,9%. Entre les 19.30 i les 00.30, el canal d'Atresmedia no va perdre la iniciativa en cap moment.

Per trobar el seu principal rival cal baixar fins al novè lloc del rànquing diari, on apareix l'especial de TVE, amb 2.087.000 espectadors i un 11% entre La 1 i el canal 24 Horas. Antena 3 –amb 1.461.000 persones– i Telecinco –amb 1.463.000– pràcticament van empatar, per bé que el canal d'Atresmedia va obtenir un 'share' més elevat –9,7% contra un 7,7%–, perquè el seu especial va ser més curt. El de Cuatro es va quedar amb 934.000 seguidors i un 5,2%, mentre que 13TV va reunir 628.000 espectadors i va aconseguir una quota del 4,1%.

stats