NOVES TECNOLOGIES

Apple presenta el nou iPad Air, més prim, lleuger i potent...

La companyia millora les prestacions dels seus portàtils i n'abaixa els preus

Àlex Gutiérrezi àlex Gutiérrez
23/10/2013
2 min

Barcelona.Apple va voler donar ahir un cop d'efecte al mercat de les tauletes, amb un nou iPad que ha passat una severa dieta: de pesar 652 grams passa a 469, ja que s'ha aprimat de 9,4 mil·límetres a 7,5. El director general de la companyia de la poma, Tim Cook, presentava ahir a Londres el nou producte estrella. La intenció és clara: recuperar la iniciativa en un mercat que ells van crear, fa tot just tres anys, però que en els últims mesos han vist amenaçat pels Kindle d'Amazon, la Surface de Microsoft, la Nexus 7 de Google o la plèiade de dispositius Samsung, sempre més barats.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Així, amb aquesta rebaixa de pes, la marca resol el problema principal que arrossegaven les seves tauletes. Per visualitzar encara més el canvi, el nou iPad trenca la numeració (ara tocava el 5) i es dirà iPad Air. Incorpora un segon micròfon i millora les dues càmeres. El xip, de 64 bits, també és nou. I es manté el preu de venda: 499 dòlars als Estats Units (o 629 dòlars la versió amb telèfon). La companyia manté l'iPad 2 en mercat, a 399 dòlars.

Apple va presentar també una nova edició de l'iPad Mini, que incorpora el sistema Retina a la pantalla, de manera que el giny guanya resolució ostensiblement. En paral·lel, l'iPad Mini clàssic abaixa el preu fins als 299 dòlars als EUA (el primer cop que baixa per sota de la barrera psicològica dels 300 dòlars per a una tauleta).

Cook va anunciar ahir que tot just havien venut la unitat d'iPad 170 milions. I va recordar algunes frases de tres anys i mig enrere, d'experts que auguraven el fracàs d'un giny que ha acabat canviant el sector (i els hàbits de bona part de la població). Però Apple entén que està condemnada a perdre el lideratge de vendes que l'ha caracteritzat en favor d'opcions més populars, així que Cook es va centrar ahir en un indicatiu diferent: l'ús. Segons un gràfic que va presentar, els iPads representen el 81% dels usos de tauletes. És a dir, els usuaris d'iPad fan servir més aquest tipus de dispositius que no pas els d'altres marques. "No és qüestió de quantitat, és qüestió de qualitat", rematava Cook, en una frase clarament adreçada als seus nous competidors.

L'Apple TV haurà d'esperar

Durant la presentació es van anunciar també nous dissenys de MacBook Pro, amb pantalles de 13 i 15 polzades (a 1.299 i 1.999 dòlars, respectivament), cosa que suposa abaixar el preu 200 dòlars respecte a la generació anterior. Aquests portàtils incorporen un processador Haswell amb el qual l'autonomia de la bateria s'allarga fins a les nou hores. Les noves MacBook Air seran més ràpides i barates, també, amb uns preus de 999 dòlars i 1.099 dòlars per a unes mides d'11 i 13 polzades. Cap referència, però, a l'Apple TV, tot i que alguns rumors indicaven que es podia fer algun anunci en aquest sentit.

stats