Periodisme
Mèdia 24/11/2023

Un 'Ara Diumenge' renovat per gaudir d’un periodisme relaxat

El suplement dominical tindrà un nou disseny més minimalista i contemporani

ARA
3 min
El nou disseny de l''ARA Diumenge'

BarcelonaLlegir el diari amb tranquil·litat és un dels grans plaers del cap de setmana, especialment del diumenge, quan normalment es té més disponibilitat de temps. Des del 2014, l’ARA ha estat apostant per fer d’aquest dia la cita ineludible del periodisme oferint l'Ara Diumenge, el suplement de grans reportatges i entrevistes de fons. Coincidint amb la fita dels 500 números, el dominical es renova de dalt a baix amb un disseny més cosmopolita que farà de la lectura una experiència més agradable i estètica. La nova imatge de l’Ara Diumenge és una mostra més del compromís del diari amb el disseny més innovador, tant en l’edició en paper com digital. Els esforços que l'ARA ha fet en aquest àmbit s’han vist recompensats al llarg de la seva història amb reconeixements com diverses medalles dels guardons Best of Digital News Design, els més prestigiosos del sector editorial.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per crear la nova imatge de l'Ara Diumenge l'equip creatiu del diari, encapçalat per la directora d'art, Cristina Córdoba, ha treballat colze a colze amb el dissenyador Ricardo Feriche, que ha assessorat la publicació en aquest nou camí. Feriche ha treballat per a National GeographicEsquire, Harper’s Bazaar, NewsweekToronto Star i Los Angeles Times, entre altres publicacions. Els seus projectes han estat premiats per la Society of Publications Designers, per la Society of Newspaper Design i en tres anys consecutius pel Type Directors Club de Nova York. És coautor de la Barcelona Design Guide.

"La nostra intenció és que el suplement sigui més contemporani i entenem que perquè sigui així l'hem de fer més minimalista, amb un disseny en què la fotografia i la tipografia agafen més pes", explica Feriche. El dissenyador assegura que el nou Ara Diumenge té un disseny més pur perquè és més simple. "Això fa que comuniqui més, perquè és més concret i més directe", afegeix. Un altre dels trets d'identitat de la nova imatge del suplement dominical és el joc amb el codi de blanc i negre, que Feriche qualifica de "més jove, més atractiu i més potent".

Aposta per un periodisme reposat

Mentre que l'exterior es renova, els fons –marcat per firmes de renom i una aposta per l'slow journalism– es manté. Així, els lectors podran seguir gaudint de seccions fixes com La teva 'foodie' de capçalera o Ni un dia a casa, o Cada casa, un món, que ara són encara més visualment atractius. "Volem seguir sent un refugi per a la lectura reposada on trobar els millors reportatges, les fotografies més destacades i les opinions més interessants, sense deixar de banda el còmic, la infografia i les noves maneres d’explicar el món", diu Thaïs Gutiérrez, directora de l'Ara Diumenge. El canvi de disseny arriba dos anys després que el suplement reforcés la seva oferta editorial per arribar a un públic més ampli i més jove sense perdre el rigor periodístic i la qualitat.

L'Ara Diumenge renovat s'estrena amb un reportatge protagonitzat per alguns dels comediògrafs més exitosos de Catalunya, com ara Cesc Gay, Jordi Galceran i Marta Buchaca, entre altres. Tots ells expliquen com han aconseguit que el seu humor es converteixi en una marca registrada a escala internacional dalt dels escenaris. D'altra banda, el periodista Toni Padilla viatja fins a Dubai, seu de la cimera contra el canvi climàtic. Aquest número també comptarà amb els articles de Mònica Planas, Sílvia Rosés i la secció de gastronomia, coordinada per Rosa Rodon. I finalment també hi haurà el còmic de Kim, un dels dibuixants clàssics d'El Jueves. Tot aquest potent contingut, reforçat amb un disseny visualment atractiu que converteix l'Ara Diumenge en un suplement per llegir i gaudir.

stats