Mèdia 08/02/2019

Jeff Bezos denuncia que el 'National Enquirer' li fa xantatge

El diari, que va revelar que el fundador d'Amazon tenia una amant, l'ha amenaçat amb publicar fotografies íntimes

Albert Castellví
3 min
Jeff Bezos, en una imatge d'arxiu

BarcelonaJeff Bezos, el fundador i conseller delegat d'Amazon, ha acusat l'empresa editora del diari nord-americà 'National Enquirer' d'intentar fer-li xantatge amb l'amenaça de publicar "fotografies íntimes" que suposadament hauria enviat a la seva amant si no deia públicament que les informacions que el tabloide estava publicant sobre ell no tenien cap motivació política. El 'National Enquirer' és el mitjà que al gener, just després que Bezos i la seva dona, MacKenzie, anunciessin el seu divorci, va revelar que el fundador d'Amazon mantenia una relació extramatrimonial amb la presentadora de televisió Lauren Sánchez.

L'acusació de Bezos, publicada en un blog, és l'últim gir d'un cas que durant les últimes setmanes ha situat sota el focus mediàtic la vida privada de la persona més rica del món (la seva fortuna supera els 130.000 milions de dòlars), i obre una batalla cos a cos entre l'empresari, propietari del diari 'The Washington Post', i American Media Inc. (AMI), l'editor del tabloide més venut als Estats Units, que manté estrets vincles amb el president del país, Donald Trump.

"Esclar que no vull que les meves fotografies personals surtin publicades, però tampoc no vull participar en la seva coneguda pràctica de xantatges, favors polítics, atacs polítics i corrupció", diu Bezos, en referència al 'National Enquirer', en el text que ha publicat. I afegeix: "En comptes de rendir-me a l'extorsió i el xantatge, he decidit publicar exactament el que em van enviar, malgrat el cost personal i la vergonya amb què m'amenacen. Si jo, des de la meva posició, no puc fer front a aquest tipus d'extorsió, quanta gent podria?" De moment, els propietaris del 'National Enquirer' no han dit res sobre la qüestió.

En un correu electrònic que Bezos adjunta al seu article, un directiu d'AMI, Dylan Howard, descriu les imatges que el diari havia aconseguit i que amenaçava de publicar. Entre d'altres, hi havia una 'selfie' de Bezos "per sota del cinturó" (en la qual, suposadament, l'empresari mostrava els seus genitals), una fotografia de Sánchez "en el que sembla una escena de sexe oral simulada", diverses imatges de Bezos en calçotets i una en què apareix nu al lavabo.

Bezos i la seva dona van anunciar el 9 de gener que es divorciaven després de 25 anys de matrimoni. El mateix dia, el 'National Enquirer' va publicar suposats missatges de text privats que Bezos havia enviat a Lauren Sánchez i que van revelar que mantenien una relació des de feia vuit mesos. Poc després, Bezos va contractar l'investigador Gavin de Becker (un consultor de seguretat que havia treballat per a l'expresident nord-americà Ronald Reagan) perquè esbrinés l'origen de la filtració d'aquells missatges.

El detectiu va assegurar llavors que la publicació dels missatges tenia una motivació política, i en el seu text Bezos hi insisteix: "És inevitable que algunes persones poderoses que reben cobertura informativa del 'Washington Post' concloguin erròniament que soc el seu enemic. El president Trump és una d'aquestes persones, com és obvi pels seus nombrosos tuits", assegura. Efectivament, el diari ha publicat molts articles crítics amb Trump, que hi ha respost amb acusacions personals contra Bezos a través de les xarxes, i que fins i tot va fer mofa del seu divorci en un tuit.

En el seu escrit, el fundador d'Amazon copia el text d'un correu electrònic que un advocat d'AMI, Jon Fine, va enviar aquest dimecres a l'advocat que representa De Becker, l'investigador contractat per Bezos. En aquest document, AMI demana a Bezos i De Becker que reconeguin públicament que "no tenen cap coneixement o base per suggerir que la cobertura [del 'National Enquirer] tenia motivació política o estava influïda per forces polítiques". A canvi, l'empresa editora del diari es comprometia a "no publicar, distribuir, compartir o descriure fotografies i textos no publicats".

El 2016, durant la campanya de les eleccions que van portar Trump a la Casa Blanca, AMI va pagar 150.000 dòlars a l'exmodel de 'Playboy' Karen McDougal a canvi que la noia no esbombés l'afer que havia mantingut amb Trump. L'acord preveia que el diari es reservava l'exclusiva del cas (de manera que la noia ja no estava autoritzada a parlar-ne), però el 'National Enquirer' no va arribar a publicar la informació, amb l'objectiu –segons l'advocacia del districte sud de Nova York– de no perjudicar l'aleshores candidat a la presidència.

Al desembre, AMI i el seu president, David Pecker, van arribar a un acord amb la fiscalia federal dels Estats Units per no ser investigats per aquest pagament a canvi de col·laborar en la investigació del cas. Aquest pacte, però, estava condicionat al fet que ni la companyia ni Pecker no cometessin cap altre delicte, un requisit que ara podrien haver incomplert amb el suposat xantatge a Bezos.

stats