28/04/2023

Les llàgrimes de James Corden en el seu comiat

3 min
James Corden i Adele al Carpool Karaoke.

Aquesta setmana, James Corden, el presentador del The Late Late Night Show, famós pel seu Carpool Karaoke, s’ha acomiadat de l’audiència després de vuit anys en antena. Un final després d’un any convuls en què ha rebut crítiques públiques per ser malcarat amb els cambrers en alguns restaurants. El presentador torna al seu Londres natal en una nova etapa, diu, vital i familiar.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Corden va aterrar a la franja nocturna de la CBS per substituir Craig Ferguson provinent de la televisió britànica, en un moment molt convuls per als late shows nord-americans. Jimmy Fallon havia aterrat feia només un any al The Tonight Show i Trevor Noah acabava d’agafar la cadira de Jon Stewart a The Daily Show. El 2015, Corden es va proposar reformular el gènere amb una solució que ha triturat l’esperit televisiu dels late per convertir-lo majoritàriament en un format fragmentat i enllaunat que funcionés com esquetxos a YouTube i a les xarxes socials. Però també va crear una de les seccions més imitades, viralitzades, cobejades i celebrades de la televisió: el Carpool Karaoke. El viatge amb cotxe en què Corden tenia una gran estrella de copilot i l’entrevistava mentre repassaven cançons amb la ràdio del cotxe. La cantant Adele, la seva millor amiga, l’ha acompanyat en l’últim recorregut després que el 2016 la parella aconseguís que el seu passeig al volant fos el vídeo més vist a YouTube.

Corden és un gran amant del teatre musical i ha aprofitat la seva formació actoral per cantar i ballar tant com ha pogut. I és obvi que és un dels grans responsables de prefabricar els late shows i forçar-ne la dinàmica per incrementar l’espectacle fingint que tot era espontani quan estava tot assajat i enllaunat.

Però d’altra banda Corden s’ha esforçat –tot i no encertar-ho sempre– per marcar les diferències gràcies a un pressupost molt generós que permetia gastar bromes a famosos, fer posades en escena molt ambicioses i garantir un treball de postproducció molt acurat. Només cal veure l’últim The Late Late Night Show, el de comiat, retitulat com The Last Last Late Late Night Show. L’esquetx amb Tom Cruise, un dels convidats preferits del programa, on comencen pilotant un caça i acaben actuant en directe al musical de The Lion King és una filigrana a nivell de producció. Però el súmmum és l’esquetx sorpresa amb les altres grans estrelles de la televisió nocturna. Jimmy Kimmel, Seth Meyers, Stephen Colbert, Jimmy Fallon, David Letterman i Trevor Noah irrompen a la seva habitació per pressionar-lo i quedar-se la secció del Carpool Karaoke. Trencant el mite de la guerra dels late shows on tots estan barallats, participen d’un esquetx digne de formar part de la història de la televisió, fent sang dels seus propis vicis i costums.

Després de plorar com una magdalena amb la seva amiga Adele conduint, semblava que ja no li podien quedar més llàgrimes. Però Corden va tancar The Last Last Late Late Night Show cantant –no podia ser d’una altra manera– per resumir la història del programa, amb la veu trencada i eixugant-se els ulls abans d’amagar-se, per última vegada, darrere la cortina de vellut.

El seu comiat, tot i haver sigut espectacular, torna a fer replantejar el futur i la salut dels late nights als Estats Units, sobretot perquè cada vegada semblen més predestinats a ser consumits a trossos a les xarxes socials que no pas per un públic amb ganes de quedar-se fins tard al sofà veient entrevistes.

Mònica Planas Callol és periodista i crítica de televisió
stats