Mèdia 26/12/2015

El rei perd 1,6 milions d'espectadors en un any i supera per poc el pitjor resultat del seu pare

El discurs de Felip VI va reunir 6.666.000 persones a Espanya i 1.006.000 a Catalunya

Albert Castellví
2 min

BarcelonaEl segon missatge de Nadal del rei Felip VI va tenir aquest dijous a la nit 6.666.000 espectadors i un 65,1% de quota de pantalla al conjunt d'Espanya, sumant les dades dels 23 canals que el van oferir, segons les dades fetes públiques aquest dissabte per Barlovento Comunicación. Això representa 1.575.000 persones menys respecte a les 8.241.000 de fa un any, quan l'actual monarca va pronunciar el seu primer discurs de Nadal, i una pèrdua de 8,3 punts de 'share' en relació amb el 73,4% del 2014.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Des del 1998 –en què comença la comparativa històrica elaborada per Barlovento– aquest és el segon missatge de Nadal menys vist a l'Estat. Només va quedar per sota el del 2013, l'últim que va anar a càrrec de Joan Carles I, que es va quedar amb 6.580.000 seguidors i un 60,4%. En quota de pantalla, també van obtenir pitjors registres que els d'aquest any els discursos del 2012 (64,4%) i del 2011 (64,2%).

Pel que fa a Catalunya, el missatge d'enguany ha superat per ben poc el milió d'espectadors: n'ha tingut 1.006.000, amb un 61,4% de quota. Les xifres també són més baixes que les de l'any passat, en què Felip VI havia trencat la dinàmica negativa dels últims anys i havia fet créixer el missatge de Nadal del rei fins a 1.150.000 seguidors i un 65,9%.

Tot i situar-se per sota de la mitjana espanyola, Catalunya no va ser una de les comunitats que menys pendents van estar del monarca. El mínim el van marcar les Canàries (49,7%), seguides del País Basc (51,8%), Madrid (59,8%) i les Illes Balears (60,4%). A l'extrem contrari hi apareix Castella-la Manxa, amb un 78,9% de seguiment, al davant del País Valencià (76,8%), Aragó (72%) i Múrcia (71,5%).

Per cadenes, La 1 es manté clarament com la preferida per seguir el discurs reial al conjunt de l'Estat, amb 2.056.000 espectadors i un 20,1% de quota, uns resultats que creixen fins a 2.208.000 persones i un 21,6% sumant-hi La 2 i el 24h, els altres canals de TVE que van oferir el missatge. Telecinco ocupa el segon lloc, amb 1.549.000 persones i un 15,1%, i Antena 3 completa el podi amb 1.329.000 i un 13%. Al darrere hi ha La Sexta (592.000 espectadors i un 5,8%), 13TV (287.000 i 2,8%) i TV3, que és la primera autonòmica que apareix al rànquing i és sisena al conjunt de l'Estat.

La pública catalana va ser l'opció preferida per seguir el discurs del rei des del Principat, amb 240.000 espectadors i un 14,7% de 'share' (246.000 i 15,1% sumant-hi el 3/24), mentre que La 1 va ser segona amb 217.000 i un 13,2%.

stats