Mèdia 23/02/2018

Movistar+ es planteja renunciar a la Champions perquè és massa cara

L'actual acord amb Mediapro s'acaba al final d'aquesta temporada i és possible que no es renovi

Ara
2 min
Leo Messi, davanter del Barça, conduint la pilota contra el Chelsea.

BarcelonaTelefónica es planteja deixar d'emetre la Lliga de Campions a partir de la temporada que ve. El conseller delegat de l'empresa, Ángel Vilá, va afirmar dijous que hi ha una possibilitat "genuïna i clara" que no es renovi l'acord que la companyia té actualment amb Mediapro, titular dels drets d'aquesta competició.

Inscriu-te a la newsletter series Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Durant la presentació dels resultats del 2017 de Telefónica, Vilá va criticar "l'exhuberància irracional" dels preus del futbol i va defensar que la companyia serà "extremadament racional" i tindrà "disciplina financera" a l'hora d'adquirir els drets d'emissió d'aquest esport.

Actualment, els drets de la Lliga de Campions, en la modalitat de pagament, són propietat de Mediapro, que els distribueix a través de BeIN Sport, un canal que es pot sintonitzar a través de les principals plataformes de pagament espanyoles: Vodafone, Orange i Movistar+. L'estiu passat, Mediapro es va adjudicar novament els drets de la competició per a les tres properes temporades, i per tant ara ha de renegociar els acords amb les plataformes per mantenir-hi la presència de BeIN.

Fa tres anys, la productora catalana no va tenir dificultats per tancar el contracte amb Vodafone i amb Orange, però la negociació amb Movistar+ es va allargar durant mesos i no va es concretar fins al gener, amb la competició ja en marxa.

Segons Vilá, aquesta mateixa anàlisi sobre la relació entre el cost i el benefici dels drets esportius s'aplicarà també quan surtin a subhasta els drets de la Lliga per al període 2019-2022. En aquest sentit, ha recordat que en països com el Regne Unit o Portugal els drets esportius han baixat de preu en les últimes subhastes, una tendència que, en la seva opinió, aquests continguts haurien de seguir també a Espanya.

En qualsevol cas, l'any passat Movistar+ va posar en marxa una aposta ferma per a la producció de continguts de ficció propis que li han de permetre dependre menys del futbol a l'hora de captar abonats. En aquesta línia s'emmarca també l'acord que la companyia està negociant amb Netflix per incorporar el catàleg de la plataforma nord-americana a la seva oferta de sèries.

stats