Dimarts, l’actriu Karla Sofía Gascón tornava a El hormiguero quatre mesos després de la seva primera visita. El retrobament entre el presentador i la convidada va ser radicalment diferent de la relació que van establir el primer dia. El canvi d’actitud per part de tots dos té un detonant clar: l’escàndol dels tuits xenòfobs, islamòfobs, anticatalans i classistes de l’actriu que van afectar la seva imatge dies abans de la gala dels Oscars.
En la primera visita per promocionar Emilia Pérez, Pablo Motos estava a la defensiva i va centrar la conversa en la condició de trans de l’actriu, amb un plantejament més aviat morbós. Per la seva banda, Gascón, conscient de la fama conservadora del presentador, va tenir una actitud arrogant i rebel, menyspreant les preguntes Motos. Va ser un diàleg crispat i gens agradable. Més enllà de com va afectar el contingut de la conversa, tots dos se sentien amb la necessitat de marcar distància respecte del seu interlocutor. Va ser una entrevista fallida en què Motos no va saber gestionar la situació i l’altivesa de Gascón, que ni tan sols va facilitar una bona explicació de la pel·lícula que promocionava.
És molt significatiu, però, com l’escàndol dels tuits i el linxament a les xarxes va transformar tots dos personatges. Motos, que en el seu dia devia acabar tip de la convidada, va veure que la polèmica mundial era un nou reclam amb un missatge de fons que s’ajustava com un guant als seus interessos. I Gascón sabia que el tarannà del presentador ara li funcionava de meravella perquè s’adaptava perfectament a les característiques del seu propi drama.
En la segona trobada, l’actriu va reaparèixer amb un perfil molt més baix i dòcil. Escoltava les preguntes i divagava en les respostes: tot era fruit d’una mala interpretació i una campanya d’un Matrix malvat que s’amaga en el món virtual. Motos va deixar de banda la qüestió trans que tant l’obsessionava el primer dia i va mostrar solidaritat amb la dona linxada per la cruel esfera woke. Aquesta vegada, Pablo Motos i Karla Sofía Gascón es van fer amics per sempre. Van quedar units pel victimisme i el “ja no es pot dir res”. Ella fins i tot es va comparar amb Jesucrist clavat a la creu. L’actriu, conscient de la seva necessitat de teixir noves aliances, fins i tot va aturar la conversa per cantar les virtuts del presentador i el seu èxit mediàtic. Després, el va comminar a ell a recordar els premis que ella havia guanyat, com si es tractés d’un intercanvi de favors. Mai, en cap cas, el presentador va confrontar-la amb els seus tuits perquè aclarís les hipotètiques males interpretacions del contingut. Més aviat semblava un pacte previ a l’entrevista. La manera com tots dos protagonistes van readaptar el seu vincle i la seva relació és la prova inequívoca de fins a quin punt El hormiguero ha evolucionat cap a un espai de forta càrrega ideològica més enllà de l’entreteniment.