El propietari del 'Daily Mail' compra el diari 'I' per 50 milions de lliures

L'operació ha sigut criticada pel líder laborista Jeremy Corbyn

El grup DMGT, propietari del tabloide Daily Mail, ha anunciat la compra del diari  I, fins ara propietat de JPIMedia, per 50 milions de lliures. El diari va néixer el 2010 com un germà petit de The independent i es dirigia especialment a lectors que disposaven de poc temps per llegir. El president de DMGT, Jonathan Harmsworth, que ostenta el títol del Lord  Rothermere, ha assegurat que es compromet a mantenir la independència editorial que ha caracteritzat el diari fins ara. 

"El diari I té un estil editorial i un to diferent al del Mail i la seva audiència pertany a un grup demogràfic diferent. Vull deixar absolutament clar que preservarem la independència editorial de l' I", ha assegurat en un comunicat Paul Zwillenberg, CEO de DMGT. "Els seus lectors valoren el seu estil distintiu i la seva aproximació neutral a la política i estem compromesos a mantenir això", ha remarcat. 

La compra per part del grup del Daily Mail ha sigut criticada per Jeremy Corbyn, líder laborista i cap de l'oposició, que en un tuit ha lamentat que "dos magnats de la premsa multimilionaris són ara propietaris de la meitat dels 10 principals diaris del país". "Recordeu això quan ataquin el pla dels laboristes de fer pagar als superrics el que els hi toca". Amb el seu comentari, Corbyn es refereix a Harmsworth, però també a Ruper Murdoch, que a través de News Corporation és propietari del Sun i el Times, dos diaris molt crítics amb el líder laborista. 

El diari I ven 170.000 còpies entre setmana, mentre que l'edició dels dissabtes arriba a les 190.000 còpies. Pel que fa a la seva web, rep 300.000 visites diàries. 

 

Més continguts de