Televisió

TV3 tanca el febrer amb rècords de temporada de ‘Polònia’, ‘Està passant’ i ‘Com si fos ahir’

La cadena pública registra una quota del 14,2% i treu gairebé quatre punts a Antena 3

4 min
Un momnet de la gravació del Polonia

BarcelonaTranquil·litat a TV3 amb les audiències del febrer, tot i cert descens respecte al gener. La televisió pública suma un nou mes com la cadena més vista i obté alguns dels millors resultats de la temporada per a alguns dels seus programes.

CCMA

TV3 perd nou dècimes amb relació al gener, però es manté com la televisió líder amb una quota del 14,2%. Els telenotícies continuen sent la locomotora de la pública, tot i que aquest mes alguns dels seus programes més destacats han assolit les millors dades de la temporada. És el cas de l'APM?, Està passant, Com si fos ahir i Polònia, que han registrat rècords. Pel que fa a l'espai d'humor polític, va aconseguir la seva millor dada amb el capítol en què se celebraven disset anys d'història del programa. L'emissió, que incloïa un número musical especial, va registrar un 22% de quota de pantalla i 491.000 espectadors i se situa com la cinquena més vista del febrer.

Entre les bones dades del febrer destaquen les obtingudes per dues propostes de no-ficció: el reportatge Negrers, la Catalunya esclavista (emès al Sense ficció) i el 30 minuts Cada vegada més vegans. El primer va fer un 21% i 435.000 espectadors, mentre que el segon va registrar un 19,5% i 410.000 espectadors.

La gran estrena de ficció de la temporada, Bojos per Molière, ha tingut un resultat desigual. Tot i que va arrencar al gener amb unes bones dades, s'ha anat esllanguint a mesura que sumava episodis. Del febrer, només un dels capítols apareix al llistat de les 40 emissions més seguides del mes.

Pel que fa als canals secundaris, pràcticament no s'hi aprecien moviments, amb excepció de l'SX3/33, que puja una dècima i es queda en el 0,6% de quota de pantalla, una xifra que li permet escapar del mínim històric del 0,4% que va registrar al desembre.

Resta de televisions en català

8TV continua instal·lada en la quota del 0,8%, que sembla ser el seu topall d'audiència (malgrat que sempre han afirmat que aspiraven a arribar a l'1%). La balear IB3 marca un 5,3%, el seu millor febrer des del 2015, i À Punt arriba al 3,7% i millora la situació amb què va tancar el 2022.

Grup RTVE

Les coses no van bé a la televisió pública espanyola. La 1 perd tres dècimes respecte al gener i si es compara amb el desembre la situació encara és més desoladora, ja que llavors gràcies al Mundial de Qatar arribava al 10,1% de quota de pantalla. Pel que fa als canals secundaris, La 2 registra un 2,5%, un petit descens respecte al gener, quan tenia un 2,6% de quota de pantalla. També hi ha pocs canvis a Teledeporte (perd una dècima), al 24h (suma una dècima) i Clan, que es manté estable en el 0,5%.

Les privades espanyoles

Antena 3 continua aferrada a la segona posició del rànquing a Catalunya i repeteix la quota del 10,3% que va assolir al gener. La primera cadena d'Atresmedia fa temps que està consolidada com la segona opció entre els espectadors catalans (només va donar el braç a tòrcer al desembre, quan La 1 tenia el coixí del Mundial). La seva principal competència, Telecinco, millora la seva audiència en comparació amb el gener, però encara és la tercera opció a Catalunya, una crisi que va en paral·lel a la que ja pateix al conjunt d'Espanya.

En els segons canals de tots dos grups de comunicació hi ha hagut més alegries. Tant La Sexta com Cuatro milloren les seves dades respecte al mes anterior. La primera passa d'una quota del 5,8% al 6% de quota, i la segona del 3,8% al 4,4%.

Pel que fa als canals temàtics, Energy continua sent el canal més vist a Catalunya i, a més, ha millorat en una dècima respecte al gener. La més mal parada és FdF, que s'enfonsa fins a l'1,8%. La cadena que millora més la seva quota és Divinity, que suma quatre dècimes i passa del 2,6% al 3%.

Resultats a Espanya

Antena 3 suma setze mesos com la cadena més vista d'Espanya després d'obtenir un 14,2% de quota de pantalla aquest febrer (és la mateixa dada que va registrar al gener). En canvi, Telecinco ha viscut el pitjor febrer de la seva història i està a 2,5 punts de distància de les dades que va aconseguir fa un any. Amb tot, la quota de l'11% que ha obtingut és una millora de quasi mig punt respecte al gener.

Tampoc hi ha gaires bones notícies per a La 1, que no ha tingut un bon febrer. Tot i que les dades són més bones que fa un any –quan va viure el pitjor febrer de la seva història–, es queda amb una quota del 8,7%. La xifra és baixa si es té en compte que durant aquest mes ha emès alguns dels plats forts de la temporada, com el Benidorm Fest, que va rendir menys que l'any passat, i la gala dels Goya, que va fer un 23,4% de share.

La Sexta també té motius per a la preocupació: ha experimentat el seu pitjor febrer des del 2012 i ha perdut un punt de quota respecte a l'any passat. Les coses encara pinten pitjor a Cuatro, que no aixeca cap i encara està ancorada en una quota de pantalla del 5,3%.

stats