Tres motius per veure: 'Terminator 2'

Àlex Gutiérrez
30/05/2013
1 min

Barcelona1. Perquè és la millor de la franquícia. Manté el nihilisme de la primera (argument pràcticament nul: una màquina de matar aparentment indestructible et persegueix; has de fugir perpètuament) però li afegeix no pas poques gotes de maldat. Robert Patrick fa d'un dolent molt convincent i hi ajuden els efectes especials, que tot i que tenen ja més de dues dècades, aguanten perfectament el tipus.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

2. Perquè fa gràcia pensar com el jove actor Edward Furlong (el vailet que cal protegir, perquè en el futur salvarà el món de les màquines) va haver de doblar de nou la majoria de les seves escenes un cop ja s'havia rodat la pel·lícula perquè, a mig rodatge, la veu li va fer el canvi. L'única escena on hi ha el so original de la veu de nen és quan parla amb Terminator sobre perquè els humans ploren. A Cameron li va semblar que deixar la veu original, més prima, ajudava al dramatisme de l'escena.

3. Perquè té moments clàssics. I també cites ja immortals com 'Hasta la vista, baby'. O bé l'escena impactant on un camió perd el sostre quan passa per sota d'un pont massa baix mentre corre a tota pastilla. I que, en realitat, no havia d'anar així, per cert. Però quan van anar a rodar la presa van descobrir que el camió de fet no hi passava. Així que van improvisar i van arranjar el contenidor perquè pogués pelar-se del sostre i quedar al descobert.

stats