Mèdia 02/03/2014

TV3 cedeix el lideratge al febrer després de 19 mesos per l’impacte de les vagues

Antena 3 guanya a Catalunya amb el 12,2% però Telecinco li pren la primera posició a Espanya

3 min

BarcelonaUn mes curt però remogut i amb moviments al podi, tant a la lliga catalana com a l’espanyola. L’impacte de les vagues de TV3, l’onada d’estrenes d’hivern i la retirada d’Intereconomía de la TDT en obert s’han notat als audímetres.

TV3

Perd entre 1,5 i 1,8 punts per les aturades dels treballadors

Després de dinou mesos consecutius com a televisió més vista, TV3 baixa de la primera posició del podi i cedeix la plaça a Antena 3. La pública tanca un febrer amb un 11,6% d’audiència, que la col·loca com a segona, empatada amb Telecinco. Les jornades de vaga protagonitzades pels treballadors com a protesta per la retallada de salaris que els exigeix la Corporació han tingut un pes decisiu en aquest moviment de cadires. L’impacte exacte de la vaga és impossible de determinar, perquè només es poden fer especulacions a partir de dades com la mitjana del mateix programa o de la cadena en períodes equivalents (com la setmana anterior o l’any anterior). A TV3 han efectuat tres tipus de recomptes, que revelen uns resultats d’entre 1,5 i 1,8 punts menys d’audiència mitjana al febrer, depenent de la metodologia. Però fins i tot en el cas més beneficiós per a la pública catalana, la disminució és suficient per fer-li perdre el lideratge.

33 - 3/24 - Esport 3

Paguen també l’impacte de les vagues i empitjoren resultats

Les vagues també han tingut un impacte negatiu en la resta de canals de la Corporació. El Super3/33 registra un 1,4% (i baixa una dècima respecte al gener), mentre que l’Esport3 pateix una caiguda més severa, de l’1,4% del gener a l’1%. També cau el 3/24: 0,9% (baixa un 0,2%).

8TV

La privada puja quatre dècimes, després d’una minicrisi d’hivern

La cadena del Grupo Godó obté un 3,6% d’audiència i millora així quatre dècimes el seu resultat del mes de gener (que era el seu segon pitjor resultat en l’últim any). El canal privat català, en qualsevol cas, se situa dues dècimes per sobre del 3,4% que va registrar de mitjana al llarg del 2013.

Atresmedia vs. Mediaset

Antena3 i La Sexta derroten les seves rivals

El duel de les privades se salda a favor del primer canal d’Atresmedia: Antena 3 marca un 12,2%, enfront de l’11,6% de Telecinco. L’altra batalla clàssica, la de La Sexta i Cuatro, s’ha resolt favorablement per al grup de Planeta: un 6,4% en contra d’un 5,5%. Els bons resultats de Jordi Évole, tant amb el Salvados de Felipe Gonzáles i Artur Mas com amb el fals documental del 23-F han disparat els seus resultats. Atresmedia també domina com a grup. Els seus set canals sumen el 27,8% de l’audiència, mentre que els vuit de Mediaset es queden en el 25,5%.

RTVE

La pública s’allunya dels seus mínims històrics

La 1 comença a deixar enrere els seus pitjors resultats. El 2013 va marcar una mitjana de 7,1%, però aquest febrer ha aconseguit un 7,6% que millora en dues dècimes el seu resultat del mes anterior.

Resultats a Espanya

Telecinco assalta el lideratge a cop d’estrena

Després d’un gener ben grat per a Antena 3, ara s’ha girat la truita i Telecinco se situa com a líder del mes amb un còmode 14,8% que supera en vuit dècimes el resultat d’Antena 3. Les estrenes de La Voz Kids, El Príncipe i B&B han impulsat els resultats de la cadena de Mediaset.

El grup Atresmedia pot trobar consol en l’altre gran duel, el de les germanes petites: La Sexta consolida un mes més el seu domini sobre Cuatro, i amb un 6,9% supera tranquil·lament el 6,1% de la seva televisió rival. I també venç en el còmput global. Tot i tenir un canal menys, suma un 30,1%, mentre que Mediaset s’ha de conformar amb el 27,7% del pastís de l’audiència.

La 1, per la seva banda, repeteix el resultat del gener, 10,4%, la qual cosa suposa remuntar una mica respecte al 10,2% obtingut de mitjana el 2013, l’ annus horribilis de la corporació pública espanyola, en termes d’audiència.

Televisions temàtiques

L’adéu d’Intereconomía afavoreix la religiosa 13TV

El febrer ha estat també el mes que ha vist desaparèixer Intereconomía de la televisió en obert. La televisió del toro havia anat perdent audiència a mesura que la programació enllaunada s’anava estenent per la graella i va tancar el 2013 amb un minso 0,5% al conjunt de l’Estat. Al febrer encara va marcar un 0,2%. La seva retirada ha beneficiat 13TV, la cadena de la Conferència Episcopal, que puja fins a l’1,5%, tres dècimes més que la mitjana registrada durant l’any passat. A Catalunya, va registrar un 0,8%.

La cadena temàtica més vista segueix sent, per 21è mes consecutiu, Factoría de Ficción, dedicada a les sèries: marca un 2,9% (i un 2,3% a Catalunya, on empata amb Neox, d’Atresmedia).

stats