Menys macro i més ‘start-up’

La setmana passada em van convidar a fer una xerrada a la cloenda d’un esdeveniment organitzat per La Salle Technova a Barcelona. Jo venia d’un debat a televisió sobre la situació econòmica actual. Ara que vénen les eleccions em pregunten sobre els programes econòmics dels diferents partits. Que si ens estem recuperant, que si estem sortint de la crisi o no és cert... I em demanen previsions sobre un futur que, evidentment, no puc esbrinar.

Baixo del taxi i em porten a una sala enorme, d’uns dos mil metres quadrats, plena, com no us podeu imaginar, de joves enginyers, informàtics, programadors, emprenedors. 600 persones, 50 start-ups seleccionades per La Salle i 60 empreses. Els joves presenten a les empreses, possibles inversors, idees absolutament creatives i innovadores. També hi ha entitats financeres, fons de capital risc i inversors privats.

Visito una start-up d’un servei per internet de compra de roba per a executius, principalment homes, que detesten anar a renovar-se el vestuari (o no tenen temps). Ja tenen centenars de clients, em diuen. Visito un estandon m’ensenyen una aplicació que et fa sonar una alarma al mòbil si un nen petit s’allunya més de determinats metres dels seus pares en un centre comercial o lloc concorregut. Solucions tecnològiques per a idees brillants.

L’ambient és increïble. És com ser a la Boqueria en ple matí. És un veritable mercat on s’intercanvien idees i diners. És el clàssic espectacle que veus als Estats Units. Cada cop n’hi ha més al nostre país. N’he vist uns quants recentment. Però aquest realment impressionava.

Així és com un país surt de la crisi. Deixem-nos de macroeconomia i tornem a la base: l’emprenedoria, l’empenta, la innovació, els projectes empresarials i la creació d’empreses. Això és fer país. Aquest és el camí.

Més continguts de