Sobre rodes

Zarco, un altre ‘rival’ per a Lorenzo

En el marc del GP del Japó, Honda ha anunciat diverses coses: que renova Takaaki Nakagami de cara a l’any vinent amb l’equip satèl·lit, l’LCR, i que el japonès haurà d’operar-se després de la cursa d’avui. Per substituir-lo en les tres curses que resten fins a final de curs (Austràlia, Malàisia i València), Honda ha apostat pel francès Johann Zarco, que al setembre va baixar de la KTM després d’una temporada per oblidar. Zarco, que gairebé tenia al sac el contracte per ser provador de Yamaha el curs vinent, no ha dubtat a acceptar la proposta de Lucio Cecchinello per disputar, de moment, les tres últimes curses d’aquest campionat. “Això em tanca les portes de Yamaha”, reconeixia el pilot francès a L’Équipe.

Així doncs, Zarco es convertirà en un altre rival per a Jorge Lorenzo, que està vivint la seva particular travessa pel desert després de no haver-se adaptat a l’Honda. Però el mallorquí assegura des de Motegi que està “tranquil” i no ha entrat a valorar si el fitxatge de Zarco per l’LCR pot ser el preludi de l’arribada del francès al Repsol Honda. “Ha estat un bon moviment per les dues parts. Honda necessita un pilot per la lesió de Nakagami i Zarco, un equip per córrer. Té lògica. No tinc res més a afegir, no hi estic involucrat”, ha comentat Lorenzo, que ha indicat que aquest moviment “no” li afegeix pressió extra. El balear, com a mínim en públic, assegura que no està preocupat perquè Zarco el superi a la pista. “Nakagami i Crutchlow han quedat per davant meu en gairebé totes les curses, així que... Portarà una altra moto que, teòricament, és pitjor [és l’Honda del 2018] però podria ser que fos una moto més fàcil. Segurament no serà fàcil per a ell, però per motivació i ganes no crec que sigui”, ha apuntat.

A l’estiu, quan Stefan Bradl va substituir Lorenzo després de la caiguda d’Assen (que li va provocar la lesió a les vèrtebres), l’alemany, en tan sols tres curses, va sumar 16 punts, només tres menys dels que havia aconseguit Lorenzo en les set curses inicials. Ara, Zarco tindrà tres curses per reivindicar-se. Què passarà si el francès, amb una Honda teòricament inferior, supera Lorenzo? Cal recordar que Zarco ja va ser la primera opció d’Alberto Puig, el cap de l’equip Repsol Honda, per substituir Dani Pedrosa. I ara, Puig és qui ha donat l’OK a Cecchinello per fitxar el francès. I és que, Honda (i Puig) el que persegueix és poder lligar els dos títols que els queden: un cop el de pilots al sac, volen també el de marques i el d’equips. I Zarco, per aconseguir el primer, pot ser un gran aliat per a Honda... però també un gran rival per a Lorenzo.

Més continguts de