01/12/2019

Sense Alonso també hi ha hagut vida

2 min
Carlos Sainz

La majoria de pilots de Fórmula 1 ja estan de vacances, tret dels que participaran als tests aquesta setmana. El dia 9 Lewis Hamilton tindrà l’oportunitat de provar la MotoGP de Valentino Rossi. L’italià tornarà a viure l’experiència de conduir un F1, en aquest cas el Mercedes del britànic. Preguntat Marc Márquez sobre qui dels dos creia que ho faria millor, el de Cervera va recordar els bons resultats d’Il Dottore els cops que ha rodat amb un Ferrari, però va comentar que Lewis també anirà molt ràpid, com es pot deduir dels temps que ha fet quan s’ha enfilat a una Superbike.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Tot plegat li servirà a Hamilton per deixar enrere el mal regust de boca de la part final del curs, en què -una vegada obtingut el títol- ha semblat com si el famós Hammertime hagués picat amb poca esma, exceptuant ahir, quan els va apallissar a tots, potser esperonat per les floretes que li van enviar des de Ferrari. Queda enrere un any ple de curses molt bones en què hem vist alguns primers símptomes de debilitat de la marca de l’estrella, posada en qüestió per l’evident progressió de Ferrari, però també d’un Red Bull que ha demostrat que el motor Honda no era pas tan dolent com ens volien fer creure alguns.

Aquest any també ha destacat el paper de Carlos Sainz, sisè, darrere dels cotxes dels tres equips intocables. Un resultat, amb un podi inclòs i beneficiat per les permutes de Gasly/Albon a Red Bull, que acredita la qualitat del madrileny, més encara si tenim en compte que ho ha fet amb un monoplaça mediocre com el McLaren. Estaria bé veure què seria capaç de fer amb un de millor. El 2019 també suposa l’adeu de Nico Hülkenberg. L’alemany és un pilot extraordinari, però la falta de patrocinadors i una visió limitada de Renault el deixen sense lloc. Entre les cares noves que veurem hi haurà la de Nicholas Latifi, que substituirà Robert Kubica a Williams. El polonès marxa per la porta del darrere després d’una etapa que, tot i que a molts ens feia molta il·lusió, en vista dels resultats potser no s’hauria d’haver produït mai. Una llàstima, ja que emmascararà la trajectòria d’un pilot molt brillant.

De cara a l’any vinent, moltes incerteses: la convivència dels pilots de Ferrari pot ser una de les principals. Però també veure com els equips faran la transició al reglament tècnic del 2021. ¿Veurem pressupostos de contenció, amb cotxes semblants als d’enguany, o una bestreta del futur? Oh, que llarga que es fa sempre l’espera.

stats