Alberto Núñez Feijóo compareix a la comissió d'investigació de la dana del Congrés.
02/02/2026
Periodista
2 min

Com que ja ningú espera que una comissió d’investigació serveixi per investigar, només queda l’interès per veure com ho fan, sobretot quan hi van els caps de cartell. I així com Mister Handsome es va posar unes ulleres retro i es va menjar amb patates la comissió del Senat que li va preguntar sobre la corrupció al PSOE, Feijóo ha estat avui un més de la tropa que va al Congrés a esbatussar-se quan hi ha càmeres.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

A Feijóo encara li fan conyeta amb allò que no va ser president perquè no va voler. El pitjor que li pot passar a un aspirant a general és que no se li notin els galons. I més en una sessió tan previsible que els diputats semblaven avorrits de les seves pròpies preguntes sobre un drama sub iudice com la dana, i quan el jurat popular ja va dictar sentència per unanimitat el vespre del funeral d’estat.

El problema de Feijóo és que mentre Mazón va necessitar una tarda i una dutxa per situar-se, el president del PP va estar-se tot un any defensant-lo. Per això, avui ha comparegut amb el contestador automàtic: Mazón no tenia informació; l’Estat, sí. Mazón va anar al funeral de les víctimes de la dana; Sánchez no va anar al dels morts del tren d’Adamuz. Si em dèieu que el substitut de Mazón el va posar Vox, jo us diré que vosaltres esteu aguantant Pedro Sánchez. I així tot. 

O gairebé tot. Feijóo ha volgut fer d’Ayuso amb Bildu i Esquerra, però li falta l’ullal retorçat que ara es porta. Al de Bildu li ha dit: “I vostè i el seu partit em parlen a mi de cossos sense vida i de delictes?”, una manera tan forçada de passar de la dana a ETA que feia vergonya de sentir.

L’única investigació de què els valencians poden esperar justícia és la de la jutgessa de Catarroja.

stats