DRET A DECIDIR
Política 17/07/2014

El "cercle virtuós" per "garantir la victòria" el 9-N

Les sis claus de la campanya 'Ara és l'hora', que englobarà tota l'activitat a favor del 9-N i de la independència política del país

M. Colomer
2 min

BarcelonaLa campanya unitària del sobiranisme civil 'Ara és l'hora' s'estructura en sis grans objectius amb l'horitzó de "votar per guanyar la independència". És el "cercle virtuós per garantir la victòria" en la consulta del 9 de novembre, segons ha explicat el coordinador de la campanya, Oriol Soler. Són aquests:

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

1-Compromís

Els impulsors de la campanya 'Ara és l'hora' es plantegen sumar 100.000 voluntaris que han d'esdevenir "la força principal d'una campanya potent i d'ampli abast" per garantir la victòria de la independència.

2-Finançament

La campanya es finançarà exclusivament amb les donacions econòmiques d'Òmnium i l'ANC, a més de les donacions i aportacions privades de la gent. No es finançarà amb cap subvenció pública. A partir d'aquest dijous mateix s'inicia la que serà la "campanya de 'fundraising' popular més gran que s'ha fet mai al país". Els comptes de la campanya s'aniran publicant a la seva web perquè estiguin a la vista de tothom. Soler destaca la importància de les donacions perquè "sense recursos no podrem competir amb un adversari que té tots els recursos imaginables".

3-Mobilització

L'anomenada Via Catalana 2014, la 'V' gegant de la Diada Nacional a la confluència dels carrers Gran Via i Diagonal de Barcelona, ha d'esdevenir la "manifestació més massiva de la història del país", més que la manifestació del 2012 i la cadena humana del 2013. Es tracta de llançar un missatge de fortalesa interna i determinació, també de cara als agents internacionals. "L'Onze de Setembre serà el garant que el 9-N votarem i guanyarem", explicava el dirigent de l'ANC Ignasi Termes. Per evitar col·lapses i garantir el repartiment dels manifestants, cal inscriure's per trams a la web de la campanya.

4-Arguments

La campanya vol emular el to "net i ponderat" de la que fa mesos que impulsa la plataforma 'Yes Scotland'. Això és, arguments, cap sortida de to, tranquil·litat, esvair dubtes i allunyar pors.

5-Xarxa

La campanya es proposa construir una gran base de dades que connecti entre ells milions de votants amb l'objectiu de "consolidar una majoria que encara ha de créixer" a partir del contacte directe.

6-Victòria

La victòria de l'opció independentista només la pot assegurar una majoria aclaparadora i incontestable. Per això forma part dels objectius d'"Ara és l'hora" adreçar-se als dubtosos i indecisos -ja siguin abstencionistes o actuals partidaris del sí-no al 9-N- per tal d'afermar una victòria clara de la independència política. Busquen incorporar al bloc dels partidaris de la independència a 500.000 nous votants que garantirien l'èxit d'aquest projecte col·lectiu.

stats