ELECCIONS MUNICIPALS

ERC retalla el pressupost de campanya un 10% tot i l'increment de 132 llistes

El 57% dels integrants de les candidatures són nous i, amb el lema "Vota nou país", aspira sobretot a entrar i governar a les grans ciutats

La campanya d'ERC de les eleccions municipals estarà marcada per l'austeritat, malgrat l'augment del nombre de candidatures i de les expectatives del partit. Així, el secretari general adjunt dels republicans, Lluís Salvadó, ha presentat aquest dimarts les previsions, que inclouen incórrer en dèficit 0 en les despeses previstes, que ascendiran a 2.120.000 euros –850.000 dels quals de mailing–, un 10% menys que el 2011, quan es van gastar 2.360.000 euros –960.000 dels quals de mailing–. I això que ERC ha incrementat un 22% el nombre de candidatures, fins a les 715 a ajuntaments i 15 més a entitats municipals descentralitzades. En total, 10.132 persones conformen les llistes dels republicans, un 57% de les quals noves respecte fa quatre anys, i les expectatives del partit passen per superar els 2.000 regidors –ara en tenen 1.354–.

Tanmateix, el gran repte serà entrar a les grans ciutats –excepte a Barcelona, no tenen cap regidor en municipis de més de 80.000 habitants–. "Ja tenim 145 alcaldies, en els municipis de menys de 30.000 habitants ja hi tenim presència, hem volgut focalitzar la campanya a les grans ciutats, on clarament vam suspendre el 2011", ha explicat Salvadó, que assegura que aquest cop han tancat "llistes més potents, per una major implantació i per les coalicions amb els socialistes sobiranistes", cosa que el fa estar convençut que seran "presents a les grans ciutats" i aspira a "guanyar en algunes".

Obrir a Barcelona, tancar a Sant Vicenç dels Horts

Per aconseguir-ho, ERC ha preparat uns 250 actes a nivell nacional. La campanya l'obriran dijous a la nit el president d'ERC, Oriol Junqueras, el candidat a Barcelona, Alfred Bosch, l'actor i número dos a la capital, Juanjo Puigcorbé, el jutge Santiago Vidal i l'eurodiputat de MES Ernest Maragall. L'acte central serà el diumenge 17 al parc de l'Estació del Nord de Barcelona, amb els mateixos oradors i el dirigent d'Avancem Joan Ignasi Elena, mentre que l'acte final serà el dia 22 a Sant Vicenç dels Horts, d'on és alcalde Junqueras, qui estarà acompanyat per Bosch.

El lema marc de la campanya pretén vincular les municipals i el 27–S –ERC defensa que en són la primera volta–: "Vota nou país". "Innovarem relativament poc", ha admès Salvadó, ja que el concepte de nou país ja s'usa en les campanyes des del 2012 per relacionar el procés independentista amb la renovació social i democràtica, i ha afegit: "Treballarem des del 25-M des de la lògica de constituir ajuntaments, consells comarcals i diputacions pel nou país". En tot cas, el pes de les xarxes serà molt elevat, segons ha detallat el secretari d'imatge i comunicació del partit, Guillem Clapés, que ha detallat que diverses seccions locals han habilitat WhatsApps oficials per interactuar amb la ciutadania, es farà campanya amb missatges segmentats a Google i Facebook, es realitzaran vídeos i reculls de fotografies dels principals actes i més de 800 activistes digitals estaran coordinats.

Barcelona redueix el pressupost fins a un 35%

Pel que fa a la campanya concreta de Barcelona, el pressupost serà entre un 30% i un 35% inferior al del 2011, els quals es destinaran a actes bàsicament de carrer i fins i tot Bosch es desplaçarà d'un punt a un altre en metro. A més, la meitat dels recursos humans i econòmics es destinaran a les xarxes socials, on 300 persones ja estan inscrites per col·laborar-hi i es farà un concurs a Instagram amb el hashtag #BCNdelsí perquè els ciutadans fotografiïn tots els sí que trobin a per Barcelona i els deu que enviïn les millors imatges guanyaran una guia turística feta per Bosch i Puigcorbé.

Més continguts de