De la dona de Sánchez als presos polítics: el PP denuncia "manipulació" a TVE

Els populars qüestionen la independència del mitjà, i l'acusen d'ocultació 

El PP ha registrat una bateria de preguntes al Congrés sobre l'administradora única de RTVE, Rosa María Mateo, en les quals el portaveu del partit a la comissió parlamentaria de RTVE, Ramón Moreno, lamenta que "la manipulació a TVE és alarmant, i s'acumulen els escàndols d'ocultació de notícies", segons explica al document.

En concret, els populars pregunten pel fitxatge de la dona de Sánchez, Begoña Gómez, per l'Institut d'Empresa, que, segons expliquen, la televisió pública va ocultar, igual que les xiulades rebudes pel president del govern a Sanlúcar de Barrameda (Cadis). Els populars també pregunten sobre el fet que als informatius s'hagi parlat de "presos polítics" catalans i d'ETA.

"Titllen d'errors i d'oblits autèntics atropellaments a la llibertat, objectivitat i independència informativa de RTVE", critica el diputat, en referència al lapsus que va tenir la presentadora del canal 24 hores, Mercedes Martel, que va titllar els presos d'ETA de "polítics", i també a un altre d'Almudena Guerrero el passat 19 de juny, que també va parlar de presos polítics a Catalunya.

Segons el diputat popular, "no hi ha límits al control informatiu de RTVE", i assegura que la suposada manipulació informativa s'ha utilitzat "per als interessos de la moció de censura". Moreno ha titllat de "submisa" la nova direcció de RTVE, i l'acusa d'estar "més preocupada per relegar i perseguir els professionals".

El PP va ser acusat del mateix pels treballadors 

El PP que ara acusa el govern Sánchez d'utilitzar la televisió pública per al seu propi interès també va rebre la mateixa queixa mentre va estar al govern. En els últims temps de Mariano Rajoy a la Moncloa, les queixes per part dels professionals de RTVE van ser visibles. Per exemple, alguns treballadors es vestien de negre durant els directes per denunciar la manipulació informativa a la qual, segons ells, es veia sotmès el mitjà.

L'any 2013, el Consell d'Informatius ja va demanar la dimissió del director de continguts, José Gilgado, que segons l'informe que van redactar els treballadors havia ordenat canviar la informació sobre la declaració de María Dolores de Cospedal en el cas Bárcenas. Mentre la majoria de mitjans informaven que l'ex secretària general del PP havia declarat que Rajoy estava darrere dels beneficis que Bárcenas havia obtingut amb el seu acomiadament del partit, TVE explicava el contrari.

Etiquetes

Més continguts de