El PP pretén frenar el "pensament únic" sobiranista amb una campanya per la unitat d'Espanya

Sánchez-Camacho presenta la iniciativa com un contrapunt a "l'adoctrinament" de CiU i ERC a favor de l'estat propi

La presidenta del PP a Catalunya, Alícia Sánchez-Camacho, ha presentat aquest divendres la campanya "Dret a saber" amb què el seu partit pretén "contrarestar" des de les xarxes socials el "pensament únic" i l'"adoctrinament" que, a parer seu, CiU imparteix des del Govern, al costat d'ERC. "Aquesta campanya és una eina vital contra el pensament únic que pretenen imposar les forces nacionalistes. És el dret a discrepar, a dubtar d'informacions que a força de molt repetir-les creuen que quallen en la ciutadania catalana", ha explicat Sánchez-Camacho en roda de premsa.

La campanya, amb vocació de permanència i cost zero, tindrà com a base les xarxes socials i la pàgina web "dretasaber.com", un portal en què es desmenteixen dades i proclames del Govern de CiU, en rebatre qüestions com la quantia del dèficit fiscal català. "Volem que sigui el contrapunt a les idees preconcebudes, explicar que hi ha una altra visió que no és la sectària i partidista que tenen alguns", ha dit Sánchez-Camacho, que ha explicat que estudia una segona fase de la campanya amb actes territorials més enllà del treball i la participació ciutadana en les xarxes socials.

La campanya "Dret a saber" en cap cas està plantejada com una proposta contra la consulta sobiranista, ja que el PP no farà cap campanya en aquest sentit perquè considera que l'únic que aconsegueixen aquest tipus d'iniciatives, com les que sí que ja ha impulsat el PSC en algunes ciutats, és "legitimar una consulta que és il·legal".