Entitats

Eudald Carbonell i Imma Tubella, entre els nous membres del govern del Consell de la República

Jordi Domingo crida a combatre la desafecció per fer efectiva la declaració d'independència del 2017

Domingo, amb quatre dels nous membres del govern del Consell de la República
17/05/2025
2 min

BarcelonaTres mesos després de la seva elecció, Jordi Domingo finalment ha presentat el nou govern del Consell de la República. Les persones que l’acompanyaran al capdavant d’aquesta institució provenen de diferents àmbits dins de l'independentisme. Es tracta de l'arqueòleg Eudald Carbonell; l'exrectora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Imma Tubella; l'arquitecta Marga Payola; l'empresari Àlex Fenoll; l'enginyera química Montserrat Rossell, i Joan Passolas, especialista en turisme. Un executiu paritari i més reduït respecte a l'anterior executiu de Carles Puigdemont després dels problemes per trobar gent que Domingo va admetre a l'ARA.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El president del Consell ha fet una crida a combatre la desafecció per assolir la independència. "Prou de disparar-nos trets al peu, prou de derrotisme, s’ha acabat el desànim i els anys de llepar-se les ferides. Comença el temps de la represa i de la victòria –ha dit en el seu discurs–. No renunciarem a fer efectiva la declaració d'independència del 2017; aquest és el nostre far polític", ha assenyalat des de l’Auditori de Cervera, amb la presència telemàtica de l’expresident del Consell, Carles Puigdemont.

En aquest sentit, Domingo ha subratllat que el referèndum de l’1-O va ser "una gran victòria" perquè "la determinació del poble català va estar per sobre dels jutges i de les forces de seguretat espanyoles" i l'Estat "va tremolar per primer cop". Per aquest motiu, ha fet una crida a la unitat per passar de "la resignació i el desconsol a l'esperança" per culminar el que es va iniciar el 2017. "Prou de fer el ploramiques i de criticar els partits i dir-los que només fan autonomisme i unim forces", ha afirmat. Tot i la picada d'ullet a les formacions polítiques, Domingo ha advertit que tindran la seva pròpia agenda i que el Consell serà "independent dels partits i de les seves polítiques partidistes".

stats