Audiències
Mèdia 02/01/2015

TV3 lidera les campanades, però cedeix 220.000 espectadors

Una mitjana de 707.000 catalans van seguir l'emissió de la pública catalana, que repetia la fórmula de l'any passat, amb l'Ésser del Mil·leni

Ara
2 min
Roger de Gracia i Mabel Marti

BarcelonaTV3 va liderar amb comoditat les campanades de fi d'any, amb Roger de Gràcia i Màbel Martí, però ho va fer amb el registre més baix dels darrers anys. Així, si al 2014 aconseguia un dels millors resultats d'audiència amb l'Ésser del Mil·leni (937.000 espectadors i un 38,7% d'audiència), enguany, amb el mateix personatge de la Fura dels Baus i repetint també l'escenari barceloní, baixava fins als 707.000 seguidors de mitjana i un 'share' del 30,6%. Són resultats més baixos que els del 2013 (des de Ripoll, amb 781.000 espectadors) o que els de 2012 (Guissona, 761.000) i que queden lluny del rècord aconseguit l'any 2011, quan Jordi Ríos (imitador de Carles Puyol a 'Crackòvia') i Laia Ferrer van congregar des de La Pobla 1.191.000 espectadors.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb tot, TV3 retenia aquest 2015 a molta distància La1, ja que la pública espanyola –que gairebé empata al 2012– va quedar-se en 570.000 televidents (un 24,3% dels que a aquella hora miraven la televisió). A molta més distància, el programa de Telecinco 'Doce uvas y un croquetón', amb els personatges de 'Chiringuito de Pepe', aconseguia 287.000 espectadors i un 12,2%. Ja a molta més distància, Antena 3 només va quedar-se amb un 7,3% del pastís i 169.000 espectadors. De fet, La Sexta va estar a punt d'atrapar-la a Catalunya, gràcies als 148.000 seguidors i 6,4% de quota.

L'especial de 'Polònia' dedicat als millors números musicals del programa va liderar el 'prime time' de la nit de cap d'any amb 522.000 espectadors, molt per sobre dels 292.000 seguidors d''Un país de cuento', a La1.

Mentrestant, a Espanya La1 va dominar l'entrada d'any sense rival. Les seves campanades van comptar amb 5,3 milions d'espectadors, la qual cosa li va suposar un 'share' del 38,7%. Telecinco va ser segona, però només amb 1,9 milions i un 14,3%. I Antena 3 es va haver de conformar amb 1,2 milions i un 8,9% de quota. De fet, la cadena d'Atresmedia va ser superada per la seva germana petita: La Sexta va sumar 1,3 milions d'espectadors de mitjana (un 9,6% del total).

stats