L’ANC i Òmnium impulsen una marea groga per reivindicar el sí-sí

Preparen més actes de gran format perquè la mobilització no afluixi

Ja ha arribat la tardor a l’ANC i Òmnium. L’enunciat vindria a ser una nova versió del tradicional anunci de la primavera a El Corte Inglés fet a mida per la situació política que travessa Catalunya. I és que les dues entitats que promouen el moviment sobiranista a peu de carrer s’han fixat el repte d’impulsar una marea groga catalana en la seva campanya per reivindicar el sí-sí a la consulta del 9 de novembre. “País groc” és el lema amb què esperonen la ciutadania a lluir aquest color que pretenen posar de moda en el seu dia a dia fins a l’hora d’anar a votar, ja sigui en la roba, les pancartes, les motxilles o amb fórmules més imaginatives. Tot val, asseguren -mentre s’emmarqui en un acte cívic- per reivindicar que el groc és “el color del poble de Catalunya” en aquesta contrarellotge per poder votar.

Les entitats que encapçalen Carme Forcadell i Muriel Casals tenen previst donar el tret de sortida a la campanya per al 9-N el dia 4 d’octubre, però ja avisen que l’avançaran si el Tribunal Constitucional suspèn la consulta abans. “Si ells comencen, nosaltres també”, explica Ferran Civit, membre del secretariat nacional de l’ANC. De fet, han fet una crida perquè el mateix dia que el tribunal es pronunciï els ciutadans “participin en l’arrencada” de la campanya concentrant-se a les places dels municipis. Consideren, de fet, que el món local està més implicat que mai després que en el 93% dels 946 ajuntaments catalans hagin prosperat mocions de suport a la consulta del 9-N.

En aquell mateix moment es posarà també en marxa la campanya del porta a porta, que tindrà per finalitat incentivar la participació, conèixer el parer dels ciutadans i intentar-los convèncer que el sí a la independència és la millor opció de futur. Per fer-ho, la plataforma Ara és l’hora es va fixar el repte de sumar fins a 100.000 voluntaris disposats a dedicar almenys una tarda per anar a convèncer veïns seus. A hores d’ara, a 42 dies de la data de la consulta, en tenen més de 30.900. “Encara ens falta molt”, alerten.

A més de la reivindicació visual a través del color groc i de la campanya de proximitat, l’ANC i Òmnium tenen previstos també actes de gran format arreu del territori. “Seran actes molt potents”, asseguren, tot anunciant també que la campanya clourà amb un acte final “d’un nivell que no s’ha vist mai” i que es basarà a tornar a exhibir la “capacitat organitzativa de caràcter massiu” dels catalans com han fet en la Diada dels últims tres anys. A més, es faran també accions destinades a intentar convèncer els indecisos.

Des de l’ANC i Òmnium insisteixen que treballen amb un calendari basat en la “legitimitat catalana”. Una declaració d’intencions que deixa clar que, encara que el TC ordeni frenar el 9-N, ells continuaran treballant emparant-se amb la voluntat del carrer i no la del govern espanyol i els tribunals.

Els germans Espargaró es mostren a favor de la consulta

Els germans Pol i Aleix Espargaró, pilots de MotoGP, van mullar-se divendres a favor de la consulta. En declaracions a TV3, Aleix va assegurar: “Només faltaria que al segle en què vivim no poguéssim votar ni decidir el nostre futur”. El germà gran ja va publicar una piulada amb una foto de la V i la frase “Impressionant. Els catalans som imparables”, per la qual va rebre nombroses crítiques. El germà petit, Pol, també va mostrar-se convençut. “Que ens deixin decidir i que tots puguem donar la nostra opinió -va demanar-. El dret a decidir hauria de ser per a tothom”, va afegir. Els dos pilots se sumen a la llista d’esportistes que han mostrat públicament el seu suport al 9-N. Els germans Gasol i els blaugranes Xavi Hernández i Gerard Piqué en són altres exemples.

Més continguts de