URBANISME

Barcelona transformarà la ronda de Sant Antoni

El consistori proposa crear un “passeig de rondes” unificat a l’entorn de Ciutat Vella

L’Ajuntament de Barcelona remodelarà la ronda de Sant Antoni amb la idea de construir “un passeig” a l’entorn de Ciutat Vella un cop s’inauguri el nou mercat. Així consta en l’avantprojecte de transformació de la via, que el consistori ha tret a licitació al juliol i al qual ha tingut accés l’ARA. La reforma farà la ronda més amable per als vianants, i l’objectiu dels urbanistes municipals és que formi “un conjunt” amb la resta de rondes que es van crear a Barcelona amb l’enderroc de les muralles el 1854: Sant Antoni, Sant Pau, Universitat i Sant Pere.

“La totalitat d’aquestes rondes s’hauria d’entendre com un conjunt, com una única ronda [...] que es pugui llegir com un passeig a l’entorn de Ciutat Vella”, diuen els redactors de l’avantprojecte, que conclouen que les quatre rondes, i en especial la de Sant Antoni, haurien de fer de “frontissa” entre Ciutat Vella i el districte de l’Eixample.

La remodelació de la ronda de Sant Antoni, que iniciaria les obres el 2018 amb el nou mercat ja en marxa, preveu desplegar-se en dos trams principals: el que va de la plaça Universitat a Sepúlveda i el que va de Sepúlveda a Comte Urgell. La proposta per al primer tram, entre la plaça Universitat i el carrer Sepúlveda, és ampliar les voreres fins als 8,2 metres (ara són de 7,50) i així guanyar espai per als vianants. També canviaran els carrils de circulació. Actualment hi ha cinc carrils -dos per a cada direcció i un carril bus- i la proposta dels urbanistes municipals és limitar els carrils a quatre: un de bidireccional per a bicis al carril central, dos de pujada a la banda que toca a l’Eixample -un per a cotxes i un per a busos- i un de baixada a la banda de Ciutat Vella, compartit per a busos i cotxes.

La proposta per al segon tram suposa la mateixa ampliació per a les voreres, fins als 8,2 metres. Pel que fa a la circulació, hi haurà dos carrils -un de baixada i un de pujada- compartits entre busos i cotxes, un de central bidireccional per a bicicletes i una zona de serveis (càrrega i descàrrega o aparcaments de motos, per exemple). Dins de les actuacions per guanyar espai per als vianants també està previst fer més gran la plaça Goya, així com la placeta que hi ha entre els carrers Casanova i Floridablanca. També es crearà una nova plaça en la confluència de Villarroel amb Tamarit.

Segons indiquen en aquest diari fonts municipals, les obres del tram més pròxim al mercat formaran part de la primera fase, que es durà a terme aquest mateix mandat. El tram fins a la plaça Universitat començaria després de les pròximes eleccions municipals. Segons el calendari de licitació, les obres s’adjudicarien al setembre del 2018 i durarien uns 12 mesos, fins a l’octubre del 2019.

Més continguts de