Trànsit

Un accident a l'AP-7 a Llinars provoca fins a 16 quilòmetres de cua

El sinistre ha implicat dos camions, un dels quals ha bolcat i s'ha incendiat

Ara
3 min
L'accident a l'AP-7 aquesta tarda

BarcelonaUn accident entre dos camions a l'AP-7, aquest dijous a la tarda, ha obligat a tallar la via en ambdós sentits i ha provocat cues que han arribat fins als 16 quilòmetres durant la tarda. Segons ha explicat el Servei Català de Trànsit (SCT), el sinistre ha tingut lloc cap a les quatre de la tarda al quilòmetre 119, al terme municipal de Llinars del Vallès (Vallès Oriental). Un dels dos camions ha bolcat i s'ha incendiat. "Hem estat aturats tres quarts d'hora i algunes persones han sortit del cotxe perquè fa molta calor i anem molt a poc a poc", ha explicat a l'ARA en Pere, present en aquell moment al lloc dels fets.

Durant el vespre el trànsit s'ha anat regularitzant, tot i que les retencions s'han mantingut. A les 9 de la nit encara hi havia un carril tallat en sentit nord i més de 9 quilòmetres de cues.

L'accident a l'AP-7 aquest dijous, a l’alçada de l'àrea de servei Montseny en direcció sud.

En el sinistre hi ha implicats un camió caixa, que ha cremat totalment, i un camió cisterna que transportava vi. Els bombers hi han desplaçat quatre dotacions. "El camió és al carril en direcció nord; està completament socarrimat, només en queda l'estructura", relatava en Pere. Segons el Sistema d'Emergències Mèdiques, els conductors han resultat ferits i s'ha traslladat un ferit menys greu a l'Hospital de Sant Celoni. La columna de fum que ha provocat el sinistre també ha estat considerable i s'ha pogut veure des de diferents punts.

Des que s’han eliminat els peatges a l’AP-7, un 40% més de vehicles utilitzen aquesta autopista. Segons el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, l’AP-7 “té un problema de saturació” que no és exclusiu dels caps de setmana, perquè el nombre d’hores i de quilòmetres de cua és “pràcticament el mateix” cada dia. Per això el Govern va anunciar fa poc noves mesures després de les últimes retencions: posar carrils addicionals a l’autopista, tenir més grues per retirar els vehicles accidentats i restringir la circulació de camions perquè n'hi hagi menys. Elena va advertir que en alguns trams l’AP-7 té més vehicles dels que pot absorbir la via i va demanar a l’Estat que faci “les inversions compromeses”, a més de revertir les “dècades de deixadesa a Rodalies”.

Per millorar la circulació, el pla d’Interior és que els caps de setmana hi hagi carrils addicionals de l'Hospitalet de l'Infant a Amposta a l'AP-7 (tindrà 40 km), de Llavaneres a Montgat a la C-32 i, també a l'AP-7, de Parets del Vallès a Sant Celoni. Al marge d'aquestes mesures que Interior pugui posar en marxa, Elena va avançar altres idees que es volen aplicar. El Servei Català de Trànsit preveu licitar un sistema de velocitat variable per a la C-58, el tram central i nord de l’AP-7 i la C-33. Segons el conseller, el Govern té competències per poder fer la velocitat variable però no per canviar la limitació màxima, que també és una altra proposta d’Interior, que demana reduir a 110 km/h o 100 km/h la velocitat màxima en algun tram de l’AP-7. Tot i això, Elena va anticipar que no sembla que l’Estat plantegi fer-ho.

stats