El Pla Calor compta amb un pressupost inicial de 111,6 milions d'euros, es desplegarà fins a l'any 2035 i se'n farà revisió cada cinc anys. Bonet ha assegurat que el programa d'ombres, els refugis climàtics o els jocs d'aigua per a infants són mesures "pal·liatives" que ajuden a "passar millor" els moments de màxima calor. Tanmateix, ha assegurat que també cal incorporar "innovació i estratègia" en la transformació de la "pell" de la ciutat, i això és el que es fa amb la implantació de sistemes urbans de drenatge sostenible.
Barcelona
Barcelona farà un simulacre sobre com actuar si la temperatura arriba als 50º
1 min
Barcelona es prepara contra la calor i farà un simulacre d'aquí dos anys de com s'hauria d'actuar si s'arriba als 50 graus. El simulacre s'emmarca en el Pla Calor, l'estratègia de Barcelona per fer front a l'augment de la temperatura la pròxima dècada, fins al 2035, que preveu diverses accions.
L'objectiu d'aquest simulacre és generar un protocol per determinar què ha de passar en escoles, equipaments, espais freqüentats, etc. en cas que s'arribés a una situació extrema en què el termòmetre marqués 50 graus. La primera tinenta d'alcaldia, Laia Bonet, ha explicat que es faria "en una zona localitzada de la ciutat" i involucraria "tots els actors", institucions i serveis operatius. París ja va fer un simulacre d'aquest tipus el 2023.
Un pla per a una dècada