Barcelona

Boicot del taxi als veïns del Parc Güell

Élite Taxi assegura que deixaran d'oferir servei als barris perquè els estan posant "en el punt de mira"

Taxis al voltant del Parc Güell.
02/10/2024
3 min

BarcelonaEls taxistes han declarat la guerra als veïns del Parc Güell. En una decisió insòlita, el portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha anunciat que deixaran de prestar servei als veïns de la zona pròxima al parc. El motiu? Les protestes que des de fa mesos els veïns organitzen contra el col·lapse que, diuen, generen al barri els taxis i VTC que porten turistes al parc. "Si ens converteixen en l'enemic se'n penediran", afirma en conversa amb l'ARA Álvarez, que subratlla que l'objectiu del seu ultimàtum és forçar una negociació amb els veïns per buscar solucions al problema.

Segons va explicar Álvarez aquest dilluns en una entrevista al programa Bàsics de Betevé, fa temps que els taxistes intenten sense èxit obrir canals de comunicació amb els veïns de la zona. "Si no ens hi volen marxem", va etzibar. Per això, el sindicat estudia si comença una campanya informativa per recomanar als taxistes que es neguin a accedir als barris del voltant del Parc Güell. "Si continuen així, per allà no hi passarà ni un puto taxi", avisa.

En els últims mesos hi ha hagut manifestacions veïnals contra la massificació turística al voltant del Parc Güell. Un malestar que es concentra en els problemes de mobilitat que generaven els taxis i VTC que porten visitants i que, segons denuncien els veïns, converteixen la zona en una ratera. L'Ajuntament de Barcelona, de fet, va eliminar el juny passat la parada de taxis que hi havia a la rambla Mercedes, un dels punts crítics del barri de la Salut, i la va traslladar a la carretera del Carmel, on també ja hi ha hagut protestes. Tanmateix, tot i l'eliminació de la parada encara avui els taxis continuen aparcant al barri de la Salut.

Aquell paquet de mesures de l'Ajuntament també incloïa l'ampliació en aproximadament quatre mesos de l'àrea d'accés restringit a veïns. L'actual pilona situada a la cruïlla entre la rambla Mercedes i Marianao –a dos carrers de l'entrada principal del parc– es traslladarà força més avall, a la cantonada dels carrers del Pare Jacint Alegre i Escorial. Així, l'àrea restringida es triplicarà. L'Ajuntament va anunciar aleshores que així els taxis i VTC que portin turistes no podrien accedir a la zona més enllà d'aquesta pilona, i només se'ls deixaria passar quan sigui per portar o recollir alguns dels veïns d'aquests carrers.

Álvarez no descarta més mesures

Però ara Élite Taxi assegura que no pensen entrar a la zona ni per portar ni per recollir ningú. "Si tens una emergència, que et porti a l'hospital el que fa el cartell contra els taxis", apunta. El portaveu del sindicat admet que hi ha problemes de mobilitat en aquests barris causats per l'acumulació de vehicles que porten visitants al parc, però critica que es posi els taxis "en el punt de mira". "Nosaltres som part de la solució, no el problema", assegura.

Álvarez, que denuncia una allau de multes en les últimes setmanes als taxis que es mouen per la zona del Parc Güell, argumenta que la millora de la mobilitat al voltant del Parc Güell no arribarà "traient el taxi, sinó gestionant millor". Proposa, per exemple, que membres del mateix sindicat col·laborin a ordenar el trànsit fent que els cotxes no s'estiguin aturats allà, sinó que descarreguin els passatgers i després esperin en altres zones menys transitades. També que personal de l'Ajuntament col·labori a gestionar la mobilitat.

Tot i la mà estesa, Álvarez també avisa que si se'ls continua posant en el punt de mira continuaran fent mesures de pressió. "Amb només quinze cotxes ho podem col·lapsar tot", assegura. Consultats per aquest diari, els veïns de Recuperem la Salut expliquen que prefereixen no entrar en aquest debat amb Élite Taxi. Fonts de l'Ajuntament han subratllat que fa temps que es treballa en la gestió de les externalitats que el turisme provoca als voltants del Parc Güell, i han rebutjat "tant l'assenyalament del taxi com la intenció de deixar sense servei de taxi a un barri de la ciutat".

stats