Mobilitat

Més patinets implicats en accidents durant nou mesos que en tot el 2019

La Guàrdia Urbana de Barcelona intensifica els controls després de dos sinistres mortals

2 min
Un control de la Guàrdia Urbana aquest matí, davant la Torre Glòries de Barcelona, a usuaris de bicicletes i patinets elèctrics.

BarcelonaL’augment de l’ús dels patinets elèctrics per desplaçar-se per Barcelona també ha suposat un creixement del nombre de vehicles de mobilitat personal (VMP) –que engloben els patinets– implicats en accidents de trànsit a la ciutat. En els nou primers mesos d’aquest any, entre el gener i el setembre, s’han produït 540 sinistres en què hi havia VMP implicats. La xifra se situa per sobre dels registres del 2019. En tot aquell any n'hi va haver 489 amb VMP implicats. L’Ajuntament de Barcelona ha difós les dades en la presentació d’una nova campanya de la Guàrdia Urbana per intensificar els controls després que aquest any també s’hagin produït dos sinistres mortals de conductors de patinets: un al març i l’altre al maig.

Durant els nou primers mesos d’aquest any, els agents ja han posat 14.200 denúncies a conductors de VMP, mentre que en tot el 2019 van ser menys de la meitat: poc més de 6.500. Més de la meitat de les sancions són per fer una circulació de risc –saltar-se un semàfor en vermell, dur auriculars o transportar més persones de les permeses–, seguides de les multes que es posen per passar per un lloc prohibit –la gran majoria per anar per la vorera–. La resta són per no portar elements de seguretat, per aparcar malament o per excés de velocitat.

Comparat amb l’any passat, també s’han incrementat tant els patinets implicats en accidents com les denúncies, tot i que el 2020 la mobilitat va quedar molt alterada pel covid.

“Inflexible” amb la conducció de risc

El portaveu de la Guàrdia Urbana, l’inspector Jordi Oliveras, considera que els conductors de patinets elèctrics ja són conscients que cometen una infracció quan circulen per la vorera: “Entenem que sent usuari d’un vehicle s’ha d’estar informat”. Per això, en declaracions recollides per l’ACN, assegura que el cos serà “inflexible” amb la conducció de patinets que pugui suposar un risc per als vianants. L’inspector també reconeix que l’augment de la sinistralitat dels VMP va lligat amb un creixement “exponencial” de l’ús d’aquesta mena de vehicles. La Guàrdia Urbana recorda que les sancions poden ser de 500 euros si es condueix sota els efectes de l’alcohol o de drogues, i de 200 euros si se salta un semàfor o es duen auriculars.

stats