Candidat sorpresa a les primàries del PSC a Barcelona: Manel Fernández, professional de la sanitat

No entrava a les travesses, però aquest dilluns s'ha donat a conèixer la intenció d'aquest militant del partit de concórrer a la votació

L'aspirant Manel Fernández
Ara
11/11/2013
2 min

BarcelonaQuan ja semblava que el nombre d'aspirants socialistes a alcaldables de Barcelona s'havia estabilitzat en sis –només dos dels quals han fet el pas de comunicar-ho–, aquest dilluns ha saltat la sorpresa amb una nova candidatura que no havia entrat a les travesses. Es tracta de Manel Fernández, militant socialista i vinculat professionalment al sector de la sanitat, que el dia 20 de novembre farà públics els seus plans.

En un comunicat de premsa, l'aspirant remarca que va prendre la decisió després de detectar la "necessitat d'afrontar un procés de regeneració interna amb l'objectiu de retrobar-se amb els seus principis i, el més important, amb els ciutadans". I creu que aquesta renovació l'han de dur a terme militants sense cap vincle amb l'actual direcció.

"Per tot això, perquè m'identifico entre aquests nous militants, perquè crec que la regeneració pot i ha de desenvolupar-se des de Barcelona i perquè estic convençut que disposo de l'experiència i de l'enteresa ètica i moral per liderar aquest projecte, demostrada al llarg de la meva trajectòria de compromís polític i sindical, he decidit fer el pas i manifestar el meu desig de participar en el procés", explica.

Quant a les actuacions prioritàries que s'haurien de dur a terme a Barcelona, Fernández opina que el més important és crear les bases per poder oferir treball, habitatge i una renda mínima garantida a tots aquells barcelonins que no disposin d'aquests drets bàsics i fonamentals.

De moment, només el president del grup municipal socialista a l'Ajuntament, Jordi Martí, i la regidora Carmen Andrés han fet pública la seva intenció d'optar a les primàries, però també sonen els noms del nou coordinador dels diputats del PSC al Congrés, Albert Solé; la diputada Rocío Martínez-Sampere, Laia Bonet i el portaveu del partit, Jaume Collboni.

stats