Societat 02/07/2013

“Encara que ho negui, l'Ajuntament és al darrere del 'Compra en Sabadell'”

El president de Sabadell Comerç Centre acusa el consistori de falta de diàleg amb els botiguers i denuncia que el vídeo "no representa ni la ciutat ni el seu comerç"

Ara
2 min

Sabadell"L'Ajuntament és al darrere del vídeo". Josep Maria Porta, president de l'associació Sabadell Comerç Centre, denuncia que 'Compra a Sabadell' és una iniciativa de l'Ajuntament de la ciutat. Tot i que el consistori ha negat rotundament tenir res a veure amb el polèmic vídeo i afirma que ha estat una iniciativa particular, des de l'associació s'assegura que l'Ajuntament és l'impulsor d'un espot que s'ha convertit en riota de les xarxes socials.

Amb 140.000 visites en quatre dies a YouTube no hi ha cap dubte que 'Compra a Sabadell' s'ha convertit en tot un 'hit'. Però el balanç de 690 'm'agrada' contra 2.628 'no m'agrada' deixa clar que el vídeo, una versió del famós 'Gangnam Style', ha resultat tan popular com polèmic, fins al punt que a les xarxes socials s'especula si Terrassa, l'eterna rival, és al darrere de la iniciativa. Segons el 'Diari de Sabadell', el vídeo el va enregistrar i penjar a YouTube Jordi Bosch, germà del regidor de Comerç de la ciutat. L'àudio es va gravar a l'emissora municipal Ràdio Sabadell.

Aquest dimarts, i davant les reaccions majoritàriament negatives que ha provocat el vídeo, l'Ajuntament ha negat tenir-hi res a veure. Però des de Sabadell Comerç Centre s'assegura que l'ajuntament menteix. Josep Maria Porta, president de l'associació, assegura que els comerciants van rebre el 22 de maig un correu electrònic de la corporació municipal en què se'ls convidava a participar en un vídeo per tal de promocionar la ciutat. Segons Porta, el correu convocava els associats a trobar-se en un lloc i un dia concrets, però no hi va haver en cap moment una trobada amb les associacions de comerciants per explicar què es pretenia amb el projecte i per posar les idees en comú.

"Projecte unilateral"

"Va ser un projecte unilateral, i les coses no es poden fer de manera unilateral, sense parlar-ne amb els implicats", denuncia Porta, que pensa que el que ha passat amb el vídeo "és un símptoma de la manca de lligams entre l'Ajuntament i els botiguers de la ciutat". L'associació està convençuda que el consistori nega ara tenir res a veure amb el vídeo perquè aquest ha resultat polèmic i és motiu per riure a internet. "Fan una política de pilotes fora perquè no ha agradat; si hagués estat un èxit se'l farien seu", afirma.

Tot i que es mostra molt molest amb el vídeo, Porta no creu que la publicitat adversa que ha generat resulti negativa per a la ciutat. "És una anècdota", diu, tot i que tant la seva com altres associacions de comerciants de la ciutat estudien ara com reaccionar davant del que consideren un fet greu, una iniciativa que "no representa ni el comerç ni la ciutat". Per això conviden tothom a anar a la ciutat i comprovar que Sabadell "no té res a veure amb el que es mostra al vídeo".

stats