Es crea la Targeta Solidària d’Aliments
Es tracta d’un nou instrument per als ajuts econòmics per a l'alimentació que atorguen els serveis socials municipals i altres entitats que fan atenció social a persones sense suficients recursos.
Barcelona comptarà amb un nou instrument per als ajuts econòmics per a l'alimentació, que atorguen els serveis socials municipals i altres entitats que fan atenció social a persones sense suficients recursos: la Targeta Solidària d’Aliments. Aquest nou instrument aportarà valor al conjunt d’actors implicats i afavorirà una corrent solidari de persones, entitats i empreses. L’usuari, per la seva banda, podrà anar a qualsevol comerç de forma anònima, i a més a més es veurà incrementada la seva capacitat de compra i d’elecció dels aliments. El projecte preveu l’establiment d’acords amb empreses de distribució d’aliments, comerços i establiments de venda d’aliments, que poden donar un tracte preferent a l’aplicació de descomptes en els productes bàsics. En una fase posterior, el projecte pot fomentar la solidaritat de ciutadans mitjançant la donació d’ un percentatge de les seves compres a determinats establiments.
D’altra banda, Barcelona comptarà amb un nou model de distribució d’aliments, que agruparà les diferents entitats que la realitzen. Aquest nou model de distribució pren com a referència models com ara el projecte DISA (Distribució Solidària d’Aliments) implantat a Nou Barris amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona.
El nou model de distribució d’aliments permetrà dignificar la recollida d’aliments de les persones en situació de risc d’exclusió social, establir un sistema de cites concertades per a la recollida d’aliments i evitar les cues que es poden produir en alguns punts de distribució, aconseguir una major justícia distributiva gràcies a una millor distribució equitativa dels aliments, preparar lots més equitatius entre els beneficiaris i oferir una cistella bàsica d’aliments.
La millora dels serveis i circuits de distribució d’aliments entre la població de Barcelona que més ho necessita i la millora de la coordinació entre els Serveis Socials de l’Ajuntament i les entitats socials en matèria d’alimentació són alguns dels objectius principals de la Taula Solidària d’Aliments, constituïda el passat mes de desembre i formada per l’Ajuntament de Barcelona, entitats socials i promotors alimentaris.