Mobilitat

Reestablerta la circulació de la línia de FGC entre Les Fonts i Terrassa, on va caure un mur

La companyia treballa en l'informe sobre les causes de l'accident d'aquest divendres

E.F.
2 min
Un tren dels FGC passant per la zona en què es va produir l'esllavissada d'un mur, prop de l'estació de Terrassa Rambla

Un mur de formigó va cedir i més de 1.500 metres cúbics de terra van caure sobre les vies de FGC aquest divendres a Terrassa, afortunadament sense causar cap ferit. La línia S1, que uneix Barcelona i la cocapital del Vallès Occidental, ha funcionat des d'aleshores i fins aquest dilluns amb un tram tallat mentre es retirava el material i s'assegurava la zona. La circulació ja està normalitzada des d'aquest dilluns al migdia i els trens funcionen amb l’horari habitual de dia festiu, segons ha confirmat la companyia. Durant tres dies, el trajecte entre les estacions de Les Fonts i Terrassa Rambla s'ha hagut de fer per carretera per culpa de l'accident.

El talús que ha quedat al descobert fruit de la caiguda del mur s'ha estabilitzat i assegurat amb una malla, segons ha concretat FGC en un comunicat, en què ha dit que també s'han revisat els murs adjacents a la zona, just abans del túnel d'entrada a Terrassa. Els treballs fets garanteixen seguretat per al pas normalitzat dels trens en tots dos sentits, subratlla la companyia, tot i que la solució definitiva consistirà en la construcció d'un nou mur de 20 metres de llarg i 8 d'alt, així com reforçar els adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de sis setmanes.

El que no se sap encara són les causes que van fer que el mur cedís –per sort en un moment en què no passava cap tren per aquell tram–, una informació que ha de constar a l'informe que està ultimant FGC amb l'Institut Cartogràfic de Catalunya.

L'accident de divendres a primera hora de la tarda va provocar inicialment un tall circulatori a la línia (una de les més concorregudes de la companyia) entre les estacions de Mira-sol i el final de la línia a Terrassa Nacions Unides. Milers de viatgers van haver de fer llargues cues a l'estació de Sant Cugat, des d'on sortien els autocars que va posar l'empresa per recórrer el trajecte per carretera (passant per Rubí i Les Fonts i les quatre estacions terrassenques). A partir de dissabte al matí, FGC va recuperar la circulació des de Plaça Catalunya fins a Les Fonts, així com entre les estacions de Terrassa, i només mantenia tallat el tram entre Les Fonts i Terrassa Rambla on havia caigut el mur.

stats