Medi ambient
L'Agència de Residus vol tancar la meitat dels abocadors abans del 2035
1 min
L'Agència de Residus de Catalunya (ARC) planteja tancar la meitat dels 25 abocadors actius abans del 2035. En concret, els de Lloret de Mar, Llagostera, Banyoles, Beuda, l'Espluga de Francolí, la Granadella, les Borges Blanques, Cervera, Tàrrega, Balaguer, Berga i Bellver de Cerdanya.
El director de l'ARC, Albert Planell, ha proposat aquesta mesura al congrés Recuwaste que se celebra aquest dimecres a Mataró, i ha apuntat que la inversió necessària seria d'uns 100 milions d'euros, si bé ara per ara el finançament no està garantit.
La clausura d'aquesta dotzena de dipòsits controlats compliria amb les directrius de la Unió Europea, que fixa que cal reduir el percentatge de residus enviats a abocadors del 31% actual al 10%.