Societat 08/04/2015

Renfe elimina el servei nocturn Madrid-Barcelona però abarateix els bitllets de l'AVE

L'empresa ferroviària defensa que els passatgers que utilitzaven el servei de nit no eren "un nombre significatiu" i que tenen "alternatives"

Efe
1 min
Malgrat els estudis que demostren que l’AVE no fa créixer l’economia, Espanya segueix invertint en alta velocitat.

BarcelonaL'empresa ferroviària Renfe ha eliminat la línia nocturna Madrid-Barcelona, que s'oferia fins dimarts amb el tren 'Estrella Costa Brava', encara que a canvi ha abaratit el cost dels bitllets dels trens AVE que surten a primera i última hora del dia.

En declaracions a Efe, un portaveu de Renfe ha considerat "suficient" i "potent" l'oferta de trens d'alta velocitat que hi ha entre les dues capitals, "28 trens AVE diaris", i que amb els trens que surten a primera hora "se supleix perfectament el servei nocturn".

Per això, l'empresa ha defensat que ara "els viatgers que viatgen a primera i última hora poden desplaçar-se entre Barcelona i Madrid per 32 euros", ja que són aquests "els potencials usuaris de l'anterior servei nocturn", i que "no surten perjudicats perquè hi ha alternatives".Segons Renfe, els passatgers que utilitzaven el servei nocturn no suposaven "un nombre significatiu", i el corredor Madrid-Barcelona l'utilitzen cada any més de 6 milions d'usuaris de l'AVE.

stats