Salut

L'Hospital del Mar engrogueix amb fluorescent les cèl·lules tumorals del cervell per eliminar-les

La fluoresceïna sòdica fa que les cèl·lules tumorals brillin amb fluorescència de color groc si es miren a través d'un microscopi dotat dels filtres adequats.
1 min

L'Hospital del Mar és el primer centre de Catalunya que utilitza un colorant fluorescent per distingir les cèl·lules tumorals del cervell. En concret, fa servir fluoresceïna sòdica, una substància que engrogueix les cèl·lules canceroses i indica al cirurgià on són perquè les pugui extreure.

La fluoresceïna sòdica s'injecta per vena al pacient al mateix quiròfan. Aquesta tècnica, que permet veure les cèl·lules tumorals a través d'un microscopi dotat de filtres, facilita als cirurgians l'eliminació del tumor i, amb aquesta major precisió, també es redueix el risc de recaigudes. Aquest tipus de colorant ja s'havia fet servir en patologies oftalmològiques, però fins ara no era gaire habitual en neurocirurgia per a metàstasis cerebrals.

stats