Trànsit

Commoció al futbol empordanès per la mort en accident de dos juvenils

EL 2023 acaba amb 152 víctimes mortals a la carretera, un 13% menys que l'any 2019

ARA
2 min
Estat en què ha quedat el vehicle, a Palau-saverdera

BarcelonaLa mort de tres homes (un adult, el seu fill adolescent i un amic d'aquest, també menor) en un accident de trànsit la nit de Cap d'Any ha colpit especialment el món del futbol juvenil de l'Alt Empordà. Les víctimes són Oussama el Asri, de 16 anys, jugador del Club de Futbol Base de Roses, i David Castilla, de la mateixa edat i a les files del Juvenil del CF Peralada, el club del qual el seu pare, Sergio, de 48 anys, era patrocinador. Els dos clubs empordanesos han mostrat a les xarxes socials la seva consternació per les tràgiques pèrdues i han mostrat el seu condol a familiars i amistats de les tres víctimes.

Tots tres anaven en un cotxe que conduïa l'adult quan, per causes que encara estan investigant els Mossos d'Esquadra, van sortir de la carretera, al punt quilomètric 0,5 de la GIV-6103, al seu pas per Palau-Saverdera. Pare i fill eren veïns de Vilajuïga, mentre que l'altre adolescent residia a Roses.

152 morts el 2023

Amb aquestes tres víctimes mortals quan faltaven poques hores per acabar l'any, el 2023 tanca amb 152 morts en 135 accidents mortals a la xarxa viària interurbana. Respecte al 2019, l'any que es pren de referència per al compliment dels objectius de reducció de la sinistralitat del Pla de Seguretat Viària 2020-2023, la xifra suposa una reducció del 13%. Pel que fa al conjunt de col·lectius, motoristes, vianants i ciclistes, sumen quasi la meitat de víctimes mortals a les carreteres catalanes. Aquest 2023 han mort 53 motoristes, 12 vianants i 4 ciclistes.

Segons el balanç que Trànsit ha fet públic aquest dilluns, l’AP-7, amb 15 morts, és la carretera que va acumular més sinistres mortals el 2023, tot i que es consolida la reducció de les víctimes mortals d’aquesta via respecte a l’any passat, un 37,5% menys, quan hi va haver 24 morts. La xifra de morts d’enguany és la mateixa que la del 2019, abans de l’alliberament dels peatges. La resta de vies amb més sinistralitat es distribueix a les següents carreteres: A-2 (8 morts), N-II (7 morts), N-340 (6 morts) i C-32, C-37 i C-55 (5 morts cadascuna).

D'altra banda, un jove de 21 anys ha mort la nit de Cap d'Any en el primer accident amb víctimes mortals d'aquest 2024 acabat d'estrenar a la ciutat de Barcelona. Segons informa Betevé, el sinistre s’ha produït a la ronda del Litoral, a l’altura de Ciutat Vella en sentit Besòs, quan, per motius que ara per ara es desconeixen, el vehicle ha xocat amb elements fixos de la via. La Guàrdia Urbana de Barcelona està investigant les causes del sinistre, que ha provocat tres ferits més, que viatjaven amb el noi.

stats