La policia investiga una cursa il·legal de ciclistes que travessa Barcelona a tota velocitat
Més de 30 ciclistes van recórrer l’avinguda Diagonal cometent diverses infraccions de trànsit
BarcelonaBarcelona ha estat l'escenari d'una cursa il·legal. Segons un vídeo difós a les xarxes socials per un dels participants, una trentena de ciclistes kamikazes van recórrer l'avinguda Diagonal, de punta a punta, el passat 21 de juny. El recorregut començava al Palau de Congressos i acabava al Fòrum. Els ciclistes van recórrer els més de 10 km que separen aquests dos trams en poc més de 17 minuts. En circumstàncies normals i respectant la normativa de trànsit, es triga uns 40 minuts com a mínim a fer aquesta distància.
Durant el trajecte, els participants van cometre nombroses infraccions. A les imatges, enregistrades per un d'ells, s'observa com alguns ciclistes avancen en línia contínua doble vehicles aturats, envaeixen el carril contrari, se salten semàfors en vermell, circulen per carrils reservats a l'autobús i no respecten els passos de vianants. En alguns moments, fins i tot s'escolen pels estrets espais que separen un cotxe d'un altre amb l'objectiu de guanyar posicions.
Fonts municipals han confirmat que la Guàrdia Urbana ha obert diligències i està investigant els fets. L'Ajuntament va tenir coneixement de la cursa diversos dies després que se celebrés, si bé la convocatòria es va difondre a través d'un cartell publicat a les xarxes socials sota l'eslògan Track or Die (en català, “corre o mor”). Un missatge que reforça el caràcter competitiu i temerari de l'esdeveniment. No consten ferits ni danys materials.