Societat 03/10/2018

Les restriccions de trànsit en dies de contaminació s’estendran a les motos a partir del desembre

L'Àrea Metropolitana projecta millores per a la seguretat dels ciclistes a la C-31

Ara
2 min
Una de cada quatre motos a Barcelona arrenca amb el semàfor encara en vermell, segons un estudi del RACC.

BarcelonaA partir de l’1 de desembre, les motos sense etiqueta ambiental de la DGT no podran circular per Barcelona durant els episodis de contaminació. El Consell de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha acordat aquest dimecres seguir amb el full de ruta de restriccions en la circulació que va començar l'any passat.

Així, les motocicletes s'afegiran al veto que ja afecta els cotxes i furgonetes més contaminants en els dies en què es declari episodi ambiental a Barcelona i el seu entorn, delimitat com a zona de baixes emissions. A més de la ciutat, la zona protegida comprèn també àrees de municipis del seu voltant: Sant Adrià de Besòs, l'Hospitalet de Llobregat, Esplugues i Cornellà. Se n'exclouen els barris barcelonins de Vallvidrera, el Tibidabo, les Planes i la Zona Franca Industrial.

"S’estan aplicant les restriccions de manera esglaonada però sense punt de retorn", ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda. El protocol de restriccions de trànsit en situacions d'alt nivell de contaminació ambiental, aplicable en dies laborables de 7 h a 20 h, va entrar en vigor el desembre del 2017, però encara no s'ha hagut de restringir el trànsit perquè no s'ha passat de la situació de prealerta. Malgrat tot, aquestes mesures de veto als vehicles menys nets des del punt de vista ambiental passaran a ser permanents a partir del 2020, segons els terminis que ha aprovat l'AMB.

Protecció per a bicicletes a la C-31

El Consell de Mobilitat també ha consensuat un paquet de mesures per millorar la seguretat viària dels ciclistes que circulen per l'autovia C-31. En aquesta carretera s'han registrat fins a 28 accidents amb bicicletes implicades en el tram entre Castelldefels i l’Hospitalet. La zona més crítica és entre Castelldefels i l'enllaç de Les Filipines.

Per això, en la reunió s’han proposat una sèrie de polítiques concretes de cara a eixamplar i protegir els vorals de la via en aquest tram. Segons l’AMB, la Generalitat –que és la titular de la via– s'ha mostrat receptiva a les propostes.

stats