Wert lamenta no haver aconseguit que la Generalitat compleixi les sentències sobre el castellà

El ministre recorda les iniciatives normatives que ha engegat el seu executiu

El ministre d'educació, José Ignacio Wert
Acn
18/05/2015
1 min

Brussel·lesEl ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha fet balanç aquest dilluns sobre les iniciatives que ha impulsat al llarg de la legislatura per fer del castellà una llengua vehicular a l'ensenyament a Catalunya. Wert ha recordat que el ministeri ha introduït la qüestió a la llei orgànica de millora de la qualitat de l'educació (Lomce), però ha lamentat que el seu executiu no hagi estat capaç en aquests tres anys i mig de legislatura de fer que la Generalitat compleixi les sentències del Tribunal Suprem i del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en aquesta matèria.

Wert ha recordat que l'executiu espanyol fins i tot ha establert via decret que la Generalitat ha de pagar l'escolarització privada dels nens que no trobin oferta pública en castellà. Amb tot, ha admès que "s'ha avançat menys" en el compliment de les sentències.

"Crec que s'ha avançat normativament perquè la disposició addicional 38 de la Lomce estableix clarament el repertori de mesures per garantir que el castellà sigui també utilitzat en proporció raonable com a llengua vehicular al sistema educatiu", ha dit, però "s'ha avançat menys, ho dic amb tota honestedat, a l'hora d'aconseguir que les resolucions judicials es compleixin".

El ministre ha fet aquestes manifestacions des de Brussel·les, on ha assistit al Consell d'Educació i Cultura de la Unió Europea juntament amb altres ministres d'Educació europeus.

stats