Societat 26/05/2015

Perfums corporatius, l'olor per atreure els clients

Els laboratoris Ravetllat creen aromes a partir dels valors que vol transmetre una empresa

Ara
2 min

Barcelona“Fins ara les empreses s’havien identificat amb un logotip, que és la imatge de marca, però ara estan veient que a través de l’olfacte es poden remoure les emocions”, diu la directora de Ravetllat Aromatics, Sílvia Ravetllat. Per això, insisteix Ravetllat, cada cop hi ha més empreses que decideixen crear un perfum que les identifiqui.

Els 'odotips', que és com es diuen els diferents tipus d’olors que es poden crear per a una marca, es classifiquen en tres categories. D’una banda, els identificadors, que són les aromes que es creen des de zero i que converteixen els valors d’una companyia en perfum. Pot ser una aroma de fusta, que representa, per exemple, els valors de la tradició i el confort.

De l'altra, també hi ha empreses que decideixen simplement reproduir una olor que ja tenen, com el cas d’una pastisseria que perfuma l’establiment amb olor de xocolata. I, finalment, també hi ha un 'odotip' que tracta d’associar una olor amb una empresa, com per exemple un equip de futbol que ha encarregat un perfum corporatiu que recorda l’olor de gespa acabada de tallar.

La de l’olor corporativa és una estratègia de màrqueting que ja comencen a fer servir els negocis de Barcelona. A Gaudí Experiència les empreses han encarregat un perfum que es basi en l’olor de Barcelona. És una barreja d’olor de mar, natura, espècies i joventut, aconseguida gràcies a la barreja d’essències cítriques, entre altres ingredients.

“Volíem que tingués gràcia i que fos personalitzada. Que fes olor de Barcelona, que és difícil de definir”, explica el gerent de Gaudí Experiència, Jordi Grau.

stats