RETALLADA
Economia 23/04/2011

La Generalitat convocarà tres concursos per reduir un 30% els seus costos tecnològics

El Govern destina actualment 600 milions d'euros anuals a pagar els serveis de telefonia i informàtica

Efe
2 min

BarcelonaLa Generalitat prepara tres concursos públics per als serveis de telecomunicacions i d'informàtica que tenen com a objectiu reduir un 30% els costos anuals tecnològics de l'administració catalana, segons han avançat a Efe fonts del sector.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquests tres concursos afectaran els serveis de telefonia, veu i dades, i també d'informàtica, que en aquest moment suposen un cost anual per a les arques públiques d'uns 600 milions d'euros anuals.

El primer concurs que venç és el que ara té la multinacional alemanya T-Systems, un dels principals proveïdors de tecnologia de la Generalitat, i que haurà de ser prorrogat de nou si el tràmit per realitzar el concurs no es pot aplicar a temps.

Però, lògicament, el que més competència despertarà és el concurs de veu i dades de la Generalitat, un servei que en aquest moment ofereix Telefónica en la seva major part però al qual aspiren els altres dos grans operadors espanyols: Vodafone i Orange.

La intenció de la Generalitat és que aquest nou concurs de telefonia, alguns dels serveis del qual també presten Colt Telecom i Abertis, sigui a més llarg termini que els actuals, per aconseguir així una reducció de costos notable; fins i tot s'ha arribat a parlar d'un termini de 10 anys.

Aquest contracte de telefonia supera de cost els 80 milions d'euros anuals i és una de les partides que es vol retallar de manera notable.

No obstant això, la meitat dels 600 milions dels costos anuals de la Generalitat corresponen no a la telefonia sinó als serveis d'informàtica, que suposen prop de 300 milions en serveis que en aquest moment ofereixen empreses com T-Systems, Iecisa, IBM, HP, Siemens, Indra, Fujitsu i Telefónica, ja que també s'inclouen els centres d'atenció telefònica al ciutadà.

Un dels objectius dels dos nous concursos d'informàtica que prepara la Generalitat és externalitzar el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), un organisme públic controlat per la Generalitat i que en aquest moment dóna treball a més de 350 persones.

El que es pretén és que un 40% d'aquest personal pugui ser externalitzat a les empreses que guanyin el concurs, de manera que l'ajust de personal que hagi de fer aquest organisme no resulti tan traumàtic.

Els principals competidors que optaran a aquests dos concursos per als diversos serveis informàtics de l'administració catalana seran l'empresa informàtica Indra i l'alemanya T-Systems, totes dues amb forta presència a Catalunya.

A més dels concursos públics, des de la conselleria d'Empresa i Ocupació, que és la responsable de la política de telecomunicacions, es considera que existeix marge per a les millores d'eficiència, especialment en la compra agregada o la gestió pressupostària centralitzada, i abandonant el model anterior del tripartit, que va fragmentar l'externalització de manera excessiva, de manera que els costos que s'estalviaven en el procés després es perdien per les dificultats per coordinar tants proveïdors.

El CTTI actua en aquest moment com a central de compres o de serveis i es vol que tingui més pes en les decisions de les diferents conselleries, que tenen més de 1.600 persones dedicades a temes tecnològics o d'atenció telefònica, àrees que ara es volen racionalitzar per aconseguir un estalvi de costos.

Així, per exemple, es considera que no té sentit que hi hagi un total de 25 centres d'atenció telefònica depenent de diferents conselleries.

stats