Publicitat
Publicitat

TEMPORADA NADALENCA

Els comerciants esperen que les vendes nadalenques als EUA augmentin un 2,3%

El "black friday" més optimista en tres anys

Després de dos anys de moderació en el consum dels nord-americans, el balanç del divendres negre –inici de la temporada nadalenca– dóna optimisme al sector minorista.

"Black friday" no sona precisament a dia de festa. De seguida venen al cap idees de borses enfonsades i forces de la natura que causen desastres. Tanmateix als Estats Units, el divendres negre és tota una institució. Se celebra el dia a posterior a Acció de Gràcies i dóna el tret de sortida a la temporada de compres nadalenques. Per tant, aquest nom en aparença tan desafortunat designa un dia d'eufòria compradora. De fet, sobre el 30% de totes les vendes anuals del país es produeixen aquest dia. El "black friday" no prové d'altre lloc que dels números dels comerços, que passen del vermell de les pèrdues al negre dels guanys quan els nordamericans es llencen al carrer en busca de les millors ofertes.

Més enllà del dia del consumisme per excel.lència, el divendres negre és un bon indicador de com aniran les vendes de cara al Nadal. Però no només això. El consum privat suposa al voltant del 70% del PIB dels Estats Units. Per tant, el "black friday" i en general el periode de compres nadalenques són un bon termòmetre de la salut de la primera economia del món. S'espera que aquesta sigui la millor temporada per a les empreses minoristes nordamericanes en tres anys.

La Federació Minorista Nacional (NRF en les seves sigles en anglès) estima que 138 milions de nordamericans passaran per les botigues i centres comercials d'arreu del país aquest cap de setmana. Aquesta organització preveu que les vendes augmentin aquesta temporada un 2,3%, després de dos anys de caiguda.

Les notícies que aporta el "black friday" són optimistes. Les cues als establiments de tota mena van ser la imatge del dia. És clar que els descomptes més sucosos es reserven per al divendres en concret, fet pel qual moltes empreses donen festa als seus empleats aquell dia. Un dia després, els comerços han retallat les rebaixes i les cues de compradors s'han anat reduint. Els analistes ho veuen normal, donat que les botigues encara tenen gairebé un mes per vendre abans que arribi Nadal, segons informa Reuters. "Per als comerços la temporada de compres és més una marató que un sprint", expliquen.

Etiquetes

Més continguts de